Hem > Höst, Konstfoto, Naturfoto > Är speglingen den sanna verkligheten?

Är speglingen den sanna verkligheten?

Träd och glas. Bild från förra året.

Jag har börjat fotografera genom glas . Denna bild är en av de första och bästa hitills. Jag tycker att bilden är nyplatonsk och jag undrar vilken värld spm är den riktiga den framför eller den bakom glaset?

Kategorier:Höst, Konstfoto, Naturfoto
  1. 22 januari 2010 kl. 10:18

    Har du sett Josef Sudeks bilder genom glas? Om inte, så rekommenderar jag att du kollar upp den fotografen. Tror du skulle gilla hans bilder.

    En melankolisk bild detta och jag gillar den. Mycket!!

    //M

    • Eriksson Thomas
      22 januari 2010 kl. 12:04

      Hej Malin
      Tack för återkopplingen. Jag tycker att bilden har vuxit med tiden. Därför lade jag upp den i bloggen.
      Som vanligt får jag få kommentarer på bilden från fotosidan.
      Jag låvade dig att komma på din fotoutsällning i år och jag kommer på lördag om jag får tag i en tågbilett.
      Tack för tippset. jag skall leta upp Josef Sudeks bilder. jag har förbjudigt mig att köpa något innan min ekonomsika buffert är återuppbyggd men han kanske finns påkulturhusets biblotek.
      /Thomas

  2. 22 januari 2010 kl. 18:48

    Det finns säkerligen på bibliotek. Och du är så välkommen till utställningen! 🙂

    • Eriksson Thomas
      22 januari 2010 kl. 20:02

      Biljett är köppt. Det gäller bara att komma upp i tid
      Vi ses i morgon
      Thomas

  3. 06 april 2010 kl. 22:10

    Men här ser jag ju att jag faktiskt tipsat om Sudek!! Haha, att jag glömt att jag gjort det, senil är jag tror jag!

    • Eriksson Thomas
      07 april 2010 kl. 8:42

      Hej Malin
      Du har kanske för mycket att göra just nu?
      Jag tappade bort bilen en gång. Polisanmälde den och hittde bilen efter en vecka parkerad utanför polistationen, sånt händer ju i bland. Det var inte så kul att ta tillbaka polisanmälan. Å andra sidan så hittade inte polisen bilen heller fast den var parkerad på deras parkeringsplatts.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

