Hem > Fågel, Gränser Mellan land och stad, Naturfoto > Försök att fånga Nyköpings ån

Försök att fånga Nyköpings ån

Strömmen i Nyköpingsån

Ett försök att få djup i bilden och beskriva hur det ser ut vid Nyköpings ån.

  1. 29 januari 2010 kl. 16:13

    Jag tyckte det var en bra bild första gången jag såg den och det är den fortfarande. Jag hittar inte perspektivet med en gång så jag får två upplevelser dels när hela bilden klarnar dels när jag upptäcker hägern.

    • Eriksson Thomas
      29 januari 2010 kl. 16:43

      Tack Arne för din fina och trevliga återkoppling.

      Jag försöker få med tid och rum i mina bilder och då känns det bra att placera motivet i kanten för att maximera rumkänslan. Tiden syboliserar jag med rörelse i detta fall vattnets rörelse.

      Jag har haft lite delade åsikter om förgrunden och bilden är beskuren. Jag har några stenar i förgrunden på orginalet men då hoppar blicken fram och tillbaka vilket ger mer spänning men kan splittra betraktaren. Denna bild är mer konventionell i sin uppbyggnad. Jag får fundera på om jag skall ladda upp orginalbilden också.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

