Hem > Berättande billd, Gränser Mellan land och stad > Övning i berättande bilder, fortsättning

Övning i berättande bilder, fortsättning

Väntan

Jag fortsätter att träna på koncept och i detta fall berättande bilder. Lyckas jag förmedla något med bilden?

  1. 25 januari 2010 kl. 20:50

    Budskapet är mycket tydligt (som jag tänker det i alla fall); hunden har precis rätt pose. Fint med människornas silhuetter bakom svängdörren. Hunden är lite kontrastlös, svårt att urskilja några drag vid första anblicken. Den hamnar nästan väl långt ut i kanten – men det är säkert väldigt medvetet komponerat. Intressant blogg för övrigt! Mvh /Mathias

    • Eriksson Thomas
      25 januari 2010 kl. 21:32

      Tack för dina fina kommentarer. Det går att bättra på hunden. Jag har inte laggt tid på detta men jag skall fundera på det.
      Annars är den där den skall vara. Det är svårt med svart hund och vit snö även med digitalkamera.
      /Thomas

  2. 29 januari 2010 kl. 7:19

    Ja absolut. Några ord som dyker upp är. Utestängd från gemenskapen. Att inte duga. Naturen hör inte hemma i vår värld. Det finns ingen plats för djur i vår värld. Tänker på hur budskapet förändras bara genom ett band. Hade hunden inte varit fastbunden hade känslan i bilden förändrats totalt. Trofasthet och längtan hade kommit in i bilden.

    • Eriksson Thomas
      29 januari 2010 kl. 10:55

      Tack Arne för dina fina kommentarer.
      Det uppmuntrar mig att arbeta vidare med berättande bilder
      /Thomas

  1. 13 februari 2010 kl. 18:40

Kommentera

