Fönster mot det inre

Bild från i höstas. IR Hoya R72 filter. Dubblerad 2 ggr sedan bearbetad i photoshop.

Vad betraktar vi från insidan av ögonen? Är ”idevärden” en spegelvärld eller den yttre värkligheten? Vilken av spegelbilderna är rättvänd?

  1. 28 juni 2010 kl. 19:53

    JAg blir nästan hypnotiserad av denna bild. Känns nästan som en matematisk fraktal. GÖr du många såna här bilder? Jag tycker ”konceptet” verkar intressant. ”Fönster mot det inre” är också en spännande titel. I mycket extrem makronivå ser världen kanske ut så här – på ett symboliskt plan gör den onekligen det för många människor.

    • Eriksson Thomas
      28 juni 2010 kl. 20:12

      Hej Daniel
      Jag har gått kurser i avanserad photoshop under våren. Jag byggde vidare på en bild som jag tog på IR kurs och den växte med varje kurs som jag gick och med varje trix som jag lärde mig.

      Jag tar inte så många sådana här bilder men med din trevliga återkoppling, så blir jag intreserad av att börja igen. Jag behöver dock ett bra tema att jobba med, där tekniken passar in. I december skall jag ta nästa photoshop kurs så då blir det mera av denna typ av bilder. Just nu läser jag på om Panorama och fixar till utrustning för att få ett bra resultat. Jag saknar panorama huvud och optik skena, vilket står på min önskelista att köpa i höst.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

