Hem > Husvagnar, Vinter > Husvagn i förort

Husvagn i förort

Bild från Januari och från Sollentuna.

Bilden är inspererad av Malin Hellesö fantastiska husvagnsbilder.

Kategorier:Husvagnar, Vinter
  1. 15 februari 2010 kl. 21:31

    Vilken bild! Vilken underbar husvagn! Precis det rätta stuket också. En kanonbild Thomas!

    //M

    • Eriksson Thomas
      15 februari 2010 kl. 22:53

      Tack Malin
      Jag tycker dock bilden saknar det där extra som du alltid lyckas få in i dina bilder. Kanske lite för rakt på och förlite av omgivningarna. Så bildens historia blir för tunn. Jag får nog träna mera på detta på alla mina bilder.

      Nu lägger jag in ditt namn i mina fotografiska förebilder.Fotografer som har hjälp mig att utvecklas:
      Terje Hellesø, Malin Hellesø, Jan Grahn, Bruno Helgesson
      Jan Gustafsson, Jan Pedersen, Olof Cardelus, William Neill och John Håkansson.

      /Thomas

  2. 26 maj 2010 kl. 19:08

    Inte alltid jag har omgivningar med, ibland väljer jag rakt på också. Fast känslan måste finnas med. Känner man inget för det man fotograferar så brukar det synas, som jag brukar säga. Och jag tycker det här är en husvagnsbild med känsla.

    Och så tackar jag för att jag får vara en av dina förebilder. Tack!🙂

    //M

    • Eriksson Thomas
      26 maj 2010 kl. 20:14

      Hej Malin
      Jag tycker att dina bilder har något mera i sig än just dokumentation. Jag har försökt att analysera vad det är men kan inte sätta ord på det. Kanske det är en blandning mellan känslor och att berätta en historia. Jag tycker det gör dina bilder spännade och att de är av en mycket hög kostnärlig kvalitet. Själv försöker jag lära mig att berätta med bilder och då är det lättare att visa mera av omgivningen tycker jag. Hursom häslt jag gör ett nytt försök på en husvagn om jag hittar något intressant.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

