Hem > Bäckholmen, Berättande billd, Industrifotografi, Konstfoto > Vad är konst och vad är dokumentär fotografi?

Vad är konst och vad är dokumentär fotografi?


Bild från Bäckholmen, på Djurgården.

Jag har under några år fotograferat på Bäckholmen efter att ha fått i uppgift av en fotolärare att arbeta under en längre tid med ett projekt.

Så småning om började jag arbeta på en portfolio vars innehåll skulle vara en mer konstinriktad beskrivning av Bäckholmen. Jag fick hjälp med att starta denna portfolio av William Neill. Efter att ha sökt till fotosidans konst grupp och redovisat portfolion som inträdesprov blev jag sågad längs fötterna och de påpekade att de bilder som jag tyckte var konst enbart var dokumentär fotografi. Sedan dess har jag inte tagit en bild till på Bäckholmen.
Jag kommer publesera några av bilderna i denna blogg så ni själva kan bilda er en uppfattning om de är dokumentär eller konstfotografi.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

