Hem > Impressionistisk > Variation of Theme

Variation of Theme


Är detta fotografi?
Denna bild består av två bilder som sedan är bearbetade i Photoshop och ihoplagda.

Kategorier:Impressionistisk
  1. 12 maj 2010 kl. 23:07

    Ursprungligen var det fotografi. Bilden är skapad med andra medel. Den drar ögonen till sig.

    På Terjes workshop sa han att man får göra vad man vill, bara man deklarerar vad man gör… Är detta också flexify?

    🙂 Lasse

    • Eriksson Thomas
      13 maj 2010 kl. 9:01

      Hej Lasse
      Okay Jag skrev inte att bilden var modifierad i Photoshop. Jag trodde det syndes tydligt. Jag rättar upp detta med att utöka texten under bilden.
      Bilden består av två bilder på himelar. Båda bilderna är tagna under dåligt väder. En bild är tagen mot solen och den andra bilden är tagen från solen men ej samma dag. För en bild användes kompakt kamera och den andra en DSLR. Efter att ha förstärkt färgerna på en av bilderna och kopierat bilden så att i samma bild är uppbyggd av många kloner skapades en 3D sfär. Därefter deformerades sfären och ljus laddes till med hjälp av PS standard funktioner i PS 4.
      Jag skar ut klotet och lade den in i den andra bilden. Därefter användes en plug in som kallas flood vilket skapar reflektionen och är bättre och mer naturtrogen än funktionen som finns i PS. Denna Plug in står på min att köpa lista i hop med ett bra brusreducerings program. Jag har en tillfällig pröva på licens tillsvidare.
      Tyvärr tillåter inte ekonomin några inköp i år då jag har två krånglande datorer att reda upp samt några fotokurser att betala.
      Räcker detta?
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

