Hem > Berättande billd, Konstfoto > I vänta på snö

I vänta på snö


Väntan

En diagonal komposition för att öka spännng i bilden

  1. 05 maj 2010 kl. 21:20

    Det här gillar jag! En bild helt i min smak.

    //M

  2. 05 maj 2010 kl. 21:20

    Tycker förresten mig se att detta är nån form av självporträtt? Eller tror jag fel?

    • Thomas Eriksson
      05 maj 2010 kl. 21:25

      Hej Malin
      Tack för återkopplingen,
      Tyvärr har du nog rätt. Suck!!
      /Thomas

  3. 12 maj 2010 kl. 23:49

    En bild där man vill se utanför bildkanterna. Det ensama hjulet sätter igång tankar och funderingar och alternativa berättelser spelas upp i huvudet på en. Vad har hänt? Hur har hjulet hamnat här? En olycka? Är träden inblandade?
    Att du verkar ha beskurit bilden lite retar fantasin ännu mer. Vad är det du har valt att inte ha med…?

    /Anna

    • Eriksson Thomas
      13 maj 2010 kl. 9:36

      Hej Anna
      Tack för dina fina ord. Jag arbetar på att bli tydligare i mitt grafiska språk samt få in mera dynamik i bilderna och bildens format är en del i detta. Jag föröker också lära mig att låta bilden berätta en historia och få in tidsaspekt och något djupare än yta i bilderna. Med varierande framgång, men skam den som ger sig.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

