Hem > Naturfoto > Trädstam no 2

Trädstam no 2


Tyresta, I morse
Bilden skall tas om med ett kortare DOF

Kategorier:Naturfoto
  1. 14 maj 2010 kl. 18:32

    En bild som får mig att älska skogen tillbaka, lika starkt som det (visserligen något oformliga) hjärta som trädstammen visar upp.
    /Tomas

    • Eriksson Thomas
      14 maj 2010 kl. 19:14

      Tack
      Synd bara att bakgrunden inte blev skarp.
      Thomas

  2. 20 maj 2010 kl. 16:15

    En riktigt fin bild Thomas! 🙂
    Härlig harmoni, fin rytm – ser direkt hur bakgrund och förgrund hänger ihop som delar i ett pussel.

    En bild att verkligen försjunka i. 🙂

    • Thomas Eriksson
      20 maj 2010 kl. 17:43

      Tack Terje
      Jag uppskattar altid dina synpunkter, då jag vet att du ger raka svar.

      Jag tror du har sagt på en kurs att man måste välja skärpa eller oskärpa. Nu är det något mitt imellan. Min kompakt klarade inte skärpedjupet så jag kommer ta om bilden med ett kortare skärpedjup i helgen och lägger ut den bilden på bloggen.

      Jag är klar med photoshop studerna nu, vilket jag har hållt på med i över ett år. Så jag har börjat ta bilder till din kurs i sommar och framförallt din Landskaps kurs på hösten. Jag är i Tyresta varje helg nu och kämpar med att få skärpa på rätt ställe. Mycket svårt för landskap och faller tillbaka på utsnitt. Har ej börjat på Djur ännu trots din fina föreläsning och inspereande bilder. Jag kommer börja efter att landskaps kursen är klar och gå på nästa års djurfotokurs när jag har lite djurbilder.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

