Hem > Skogsbild, Träd > Ännu en variant på trädstam no 2

Ännu en variant på trädstam no 2


Ännu en varriant på trädstammen.
Vilken fungerar bäst?

Kategorier:Skogsbild, Träd
  1. 26 maj 2010 kl. 19:02

    Jag tycker om den här mer, med tanke på den runda stenen till vänster i bild. En otroligt bra bild med symbolik!! Hjärtat i trädet som nästan ger intrycket av att vara på väg att skrumpna ihop och så stenen som står för kraft och styrka! Fin symbolik Thomas! Tycker inte du ska tvivla så mycket på ditt bildskapande!

    //M

    • Eriksson Thomas
      26 maj 2010 kl. 19:22

      Tack Malin
      Jag håller med denna bild är den bästa. Har dock glömt bort att pröva stort skärpedjup på motivet, så jag åker tillbaka i helgen och skall använda minsta bländaröppningen. Jag tänkte mest på diagonalen, hålla rent i kanterna och på träd kontra sten. Så djupa var mina tankar och jag klanse borde tänka djupare. Hålet förankrade bilden.

      Rekommenderade böcker i att tänka djupare, enligt konstfack i kursen Visuell Kommunikation:
      Visuell Retorik, Libers förlag
      Bildanalys, Teorier, Metoder,Begrepp Gidlunds förlag.
      Möten medBilder Studentliteratur
      Vad är färg HLS förlag
      verkan eller verka vara – om färg, ljus, rum och estetisk uppmärksamhet, Formas
      Råjur och raketer. Gatukonst som estetisk produktion och kreativ praktik i det offentliga rummet.
      Utgående litteratur Sturken, M och Cartwright, L (2000): Practices of looking. Oxford University Press

      /Thomas

  2. 27 maj 2010 kl. 10:50

    Tack för tips! 🙂

    • Eriksson Thomas
      27 maj 2010 kl. 14:30

      Hej Malin
      En del av läroprocessen i kursen hos konstfack är att föra arbetsdagbok
      i vilken anteckningar från föreläsningar, idéer för projektarbetet och bilder samlas. Arbetsdagboken blir till ett verktyg för att tydliggöra och sammanfatta de olika stegen i en kunskapsprocess. Varje deltagare har i uppgift att samla minst 3 bilder som visuellt kommunicerar något som kan vara av intresse för vidare undersökning.

      Så jag har en utmaning till dig och mig. Tag 3 bildrer som visuellt komunicerar någåt och analysera själv bilderna när de läggs ut på bloggen. jag bgör ett försök ialla fall.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

