Hem > Landskapsfotografi > Landskap no 10

Landskap no 10


Tyresta by idag eftermiddag
Antar att detta är klasisk landskap. Taget med avtonat gråfilter.

Kategorier:Landskapsfotografi
  1. Morgan K
    31 maj 2010 kl. 14:05

    Vacker landskapsidyll, dramatiska färger. -Gillas!
    Morgan

    • Eriksson Thomas
      31 maj 2010 kl. 14:09

      Tack
      Lite svårt att se ett större djup i bilden. Känns bara som yta
      /Thomas

  2. 31 maj 2010 kl. 22:34

    Vackert, klassiskt och idylliskt om det inte vore för de mörka molnen som tonar upp sig. Enbusken (?) till vänster fyller ut den kanten väl och du har skapat trianglar med stenarna i förgrunden samt med husen i bakgrunden.
    Djupet i bilden beror kanske på om du tänker på det fysiska djupet som finns där eller det innehållsliga djupet? Känns den för idyllisk och därmed ytlig för dig?

    /Anna

    • Eriksson Thomas
      31 maj 2010 kl. 22:51

      Tack för dina treviga kommentarer.
      Jag kopplar inte känslomässigt till bilden utan bara interlektuellt så därför känns bilden bara som en yta utan någom historia eller innehåll mer än komposition.
      Den berör inte som jag blir berörd av Landskap no 8.
      /Thomas

  3. 01 juni 2010 kl. 18:40

    Förstår inte din negativitet i dina svar till kommentarerna? Om andra ser och känner nånting i dina bilder, så är det ju bra. Om dina bilder bara är en yta utan historia enligt ditt sätt att se, varför kan du då inte se på dina bilder på ett annat sätt när andra ser och tycker nåt? Bara en reflektion från min sida. Jag gillar bilden, den är skön att vila ögonen på tycker jag, men det är vad jag tycker.

    //Malin

    • Eriksson Thomas
      01 juni 2010 kl. 19:10

      Hej Malin
      Tack för dina synpunkter. Jag talar bara om vad jag tycker om bilden. Om andra gillar bilden blir jag bara glad men jag kopplar inte känslomässigt till denna bild. Den är annars tillräckligt bra för att läggas in bloggen. Vet ej varför jag inte kopplar känslomässigt.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

