Hem > Uncategorized > Städat i kamerautustningen

Städat i kamerautustningen


Sollentuna från i vintras. Konverterad i Photoshop til Sv/v.

Det har varit en underlig vecka. Foten läker sakta after ledbadsskadan och rörligheten ökar.
Jag lämnade tillbaka kryckorna till sjukhuset och går nu utan stödstrumpa.
Det är dags att söka upp en sjukgymnast för att stärka vristerna igen. Jag tror nämligen att orsaken till att jag har svårt att stå på benen är slappa ledband i ena vristen och de måste stärkas eller tejpas om jag skall fjällvandra i år. Jag kommer nog att förlora en månads joggning på grund av denna skada.

Det blev inga nya bilder denna vecka. Tiden har gått åt till att städa upp i kamera utrustningen. Vilken under en års tid har sprits över golvet? Som tur är förvarar jag all utrustning i ryggsäckar och väskor. För att skryta över att inte köpa så mycket utrustning häpnar jag över det jag har, som en analogt system kamera, tre analoga mellanformats kameror, två digitala kompakt kameror varav en är en Canon G9 och som jag istort sätt inte använder och jag kommer därför konvertera den till IR när jag har råd. Jag har även en storformats kamera med några linser och två film skannar, en för småbild och en för mellanformat. Det saknas dock en storformats skanner så jag kommer nog att skaffa en Epson 750 när jag börjar använda den kameran.

Jag har inte rört en analog kamera under det senaste året utan fotograferat digitalt med en Panasonic LX3 kompakt då jag vill ha resultatet direkt och inte orkat med att använda en DSLR. Det blir nog ett stort framtida arbete med att lära mig skanna film och att börja fotografera analogt igen. Jag har en läxa kvar att göra från 08 i nattfotografering som jag måste slutföra med en analog kamera.

Jag undrar också om jag behöver all denna utrustning om jag inte antänder den? Jag skall försöka sålla bort några linser att minska packningen. Det finns en 20mm lins som skall säljas då jag inte använder den. Hur gör ni med utrustning som sällan används? Säljs den av eller går det i vågor så man börjar använda sakerna efter ett tag?

Kategorier:Uncategorized
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

