Hem > Landskapsfotografi, Naturfoto, Träd > Fiskdammarna i Mullsjö

Fiskdammarna i Mullsjö


Mullsjö Ziess 35mm och Nikon D300

Jag fortsätter att ta landskapsbilder. Men kommer nu att börja med multiexponerimng igen och fotografera genom förgrunder. Jag trycker att jag känner mig osäker på svärta i bilden och tillåta bilden tappa detaljer i vissa delar av det svarta partiet. Jag vill lätta upp bilden i efterhand, så att histogrammet ser bra ut, men då förlorar jag ju ett uttrycksätt. Så jag får arbeta vidare på detta och undvika att falla i fällan så att alla bilder blir medelgråa.

  1. 06 juli 2010 kl. 19:28

    Vilket sug åt vänster det var i denna bild. Gillar den! Personen till vänster och fågelholken i höger bildkant förgyller bilden lite extra tycker jag.

    • Eriksson Thomas
      06 juli 2010 kl. 19:35

      Tack Åke
      Såg inte holken fören du påpekade detta
      /Thomas

  2. 07 juli 2010 kl. 7:43

    Gillar ”suget” i bilden. Riktigt bra. Och så personen som man upptäcker efter ett tag 🙂

    /Mats

    • Eriksson Thomas
      07 juli 2010 kl. 14:55

      Tack Mats
      Du är den enda Naturfotograf som gillar en person i bilden. Läraren på denna kurs gör det inte
      /Thomas

  3. Morgan K
    07 juli 2010 kl. 9:50

    Riktigt skön bild, jag gillar hur linjerna av vattnet och den böjda björken stämmer överens.
    Morgan

    • Eriksson Thomas
      07 juli 2010 kl. 14:57

      Tack Morgan
      Det var därför jag tog bilden. Kul att du också upptäckte det
      /Thomas

  4. 07 juli 2010 kl. 21:26

    Man ska inte lyssna på läraren 🙂

    En bra bild, tittade på den tidigare idag och det första jag såg var den lilla
    människan! Väldigt bra!!

    • Eriksson Thomas
      09 juli 2010 kl. 22:29

      Tack Malin
      Det kanske hadde varit bättre med ett lodjur eller varg. Men detta var det som fanns där. Vissa lärare har väldigt många regler trotts att denna lärare berömmer sig själv över att inte följa några regler.

      Det var trevligt att få höra att din muskelskada var läkt. Lycka till med träningen. Kom i håg att även bygga upp rygg och magmuskler om du skall springa långt.

      Väldigt intressanta bilder som du har hängt ut på galleri Ö.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

