Hem > Naturfoto > Trollsjön

Trollsjön


Trollsjön, Mullsjö, Nikon D300, Nikkor 200/2 med 2*teleconverter
Har alltid haft svårt för att fotografera i denna miljö. Jag hoppades på dimma över sjön men det inträffade inte denna gång, så jag fick fotografera detaljer i stället.
När jag började att fotografera så funderade jag över hur man på bästa sätt berättar en historia genom att fotografera detaljer. Detta får jag försöka försöka läsa mera om då jag inte är säker på hur man skapar en efektiv berättelse.

Kategorier:Naturfoto
  1. Karin
    10 juli 2010 kl. 15:44

    Jag gillar den här bilden jättemycket. Det skapar en synvilla för mig och det ser ut som om vattnet till höger lutar in mot mitten och att vattnet och bryggan möts på mitten.

    • Eriksson Thomas
      11 juli 2010 kl. 11:05

      Hej Karin
      Tack för din fina kommentar.
      Bilden blev rätt lyckad
      Thomas

  2. 12 juli 2010 kl. 22:17

    Instämmer med Karin en mycket bra bild.
    /James

    • Eriksson Thomas
      13 juli 2010 kl. 9:19

      Tack James
      Jag är nöjd med optiken skarp men tung.
      Thomas

  3. 13 juli 2010 kl. 23:51

    Huvudmotivet på bilden (algstjälken?) profilerar sig snyggt mot den vackra bryggan! Man skall inte låsa sig vid förutsättningar som man hoppas finna, och det har du med all tydlighet visat här! I brist på den dimman du hoppats på har du skapat en riktigt vacker bild – som utöver stjälken är nästan helt monokrom! Gillas!!!

    🙂 Lasse

    • Eriksson Thomas
      14 juli 2010 kl. 15:13

      Hej Lasse
      Tack igen för dina trevliga kommentarer.
      Jag fuskade med bilden och frågade Terje vad som saknades i den. Han föreslog blänk och rörelse i vattnet, vilket också gav en bättre bild än mina första försök som känndes döda.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

