Brängen, Mullsjö


Dansen, Brängen vid Mullsjö. Nikon D300 och Zeiss 35mm/2. Lång exponeringstid samt inbyggd blixt.
Det var mycket knott vid sjön denna kväll och jag hatar sådant, så jag behöver skaffa ett myggnät om jag skall ta mera kvällsbilder, då inte ens två lager med två sorters myggstifft hjälpte.

  1. 12 juli 2010 kl. 9:52

    Thomas, den här bilden är helt fantastisk! Såg ju den i veckan, men fattade aldrig vem som gjort den. Jo, myggnät är nog bra…
    /MarieG

    • Eriksson Thomas
      12 juli 2010 kl. 21:40

      Tack Marie
      Har beställt myggnät redan då jag skall fotografera mera i skogen under sommaren.
      Jobbigt med dessa knott.
      /Thomas

  2. 12 juli 2010 kl. 19:31

    Jag gillar också den här väldigt mycket. Jag är helt såld på att fota hundkex men så här skulle jag inte ha kommit på att fota dem. Bra, Thomas! Känns också extra fin efter din berättelse (för visst var den den tredje av dina bilder?). Om jag minns fel så skyller jag på att jag såg lite suddigt under din presentation om du förstår vad jag menar.🙂
    Kram!

    • Eriksson Thomas
      12 juli 2010 kl. 21:43

      Hej Karin
      Tack för dina trevliga kommentarer.
      Jag viste inte vad det var för växter utan jag provade bara att använda den inbyggda blixten och lång slutar tid. I bland har man tur och inser inte hur bra en bild kan bli då man tar den. Det var den tredje bilden. Den första bilden var från fiskdammarna. Den andra bilden från trollsjön och denna bild från brängen.
      /Thomas

  3. 13 juli 2010 kl. 23:44

    … Återigen en symfoni med treställigheter… du är riktigt bra på komposition Thomas! Motiven är enkla och kompletterar varandra! Snyggt!
    🙂 Lasse

    • 14 juli 2010 kl. 1:09

      Grattis dessutom till bubblaren!!!
      🙂🙂🙂 Lasse

      • Eriksson Thomas
        14 juli 2010 kl. 15:09

        Tack igen Lasse
        Din tur nästa gånmg att sammla mera poäng.
        /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

