Ljunghems kullar


Blå, Ljunghems Kullar Torsdag 8/7 D300 Zeiss 35mm/2 med inbygd blixt och lång exponeringstid.
Det tar tid att gå igenom de två sista dagarnas bilder men jag laddar upp dem om jag hittar något intressant. Är denna bild intressant? Är detta landskap eller inte?

  1. 12 juli 2010 kl. 22:15

    Klart det är landskap även om den är ganska abstrakt, Gillar bilden
    /James

    • Eriksson Thomas
      13 juli 2010 kl. 9:14

      Tack James
      Svårt att veta var gränsen går.
      /Thomas

  2. 13 juli 2010 kl. 23:25

    Hej Thomas! Vi har lång väg att gå… gränsen är icke nådd på långa vägar!!! Jag tycker du har gjort en riktig framryckning med den här bilden! Det är fantastiskt att få vara med i dessa tider… jag känner att vi spränger gränserna! Inget kommer att vara sig likt när vi lägger näsan i vädret! Banbrytande!
    🙂 Lasse

    • Eriksson Thomas
      14 juli 2010 kl. 14:51

      Hej Lasse
      Oj! vilken trevlig återkoppling du ger mig.

      Det är ju ingen lanskaps bild, men kursen var ju Personlig natur foto, så jag var tvungen att leka lite med kameran med lång exponering och den inbydda blixten och att röra kameran. Det är när man tar dessa typer av bilder, och IR, som digital kameran visar sin styrka, då man ser resultatet direkt och kan pröva något nytt om det inte fungerade.
      Detta är utmärkt botmedel mot idetorka. Jag tog några panorama bilder ocskå med DSLR med 35mm och skall arbeta med dem under vecka. Sista inlämningsupgiten kvar i Panorama kursen som jag går via internet och den är 2v försenad. Uppgift är Panorama + HDR + SV/V konvertering + Dualtone
      /Thomas

      Nu börjar jag nog nafsa dig i hälarna poängmässigt i Terjes tävling, så du får ladda upp mera av dina fantastiska bilder.

  3. Morgan K
    16 juli 2010 kl. 18:34

    Personlig naturfoto låter bra för mig, jag tolkar bilden helt klart åt det hållet. Jag tycker det är en riktigt vacker bild som känns som en riktig drömfångare. -Bra jobbat!
    Morgan

    • Eriksson Thomas
      16 juli 2010 kl. 20:23

      Hej Morgan
      Tack för din återkoppling.
      Känns som enbart yta i bilden men den får mogna till sig
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

