Hem > Landskapsfotografi, Skogsbild > Gammelskogen nr 2

Gammelskogen nr 2

Gammelskogen 9 juli, Panorama, HDR och tonad. Nikon D300 och Zeiss 35mm/2.
Jag använde D300 med 35mm optik vilket motsvarar normal för denna kamera. Då jag inte kunde centrera optiken över stativhuvudet fick jag en kraftig distorsion när bilderna fogades ihop. Nu återstår enbart att anskaffa ett panorama huvud med optikskena. Men det får vänta tills fotokurserna är avklarade i år.
Det är typisk man har aldrig rätt kamera utrustning hur mycket man än sammlar på sig.
Jag tycker det tar bort lite av glädjen med att fotografera.
Adderade ett svagt gult lager med opacity 20% för att få en mer skir bild.

Orginal bild
Orginal bild upplaggd enligt önskemål från Åke Fallström. Känns lite grå och kan behöva förbättra local kontrast med unsharp mask. Jag testar detta och laddar upp bilden om den blir bättre.

  1. 23 juli 2010 kl. 17:17

    Ett passande tretal i skogen! Ett vågrätt och ett lodrätt uttryck i en fin komposition! Skulle vara intressant att se en svartvit variant oxå tycker jag. 🙂

    • Eriksson Thomas
      24 juli 2010 kl. 1:08

      Hej Åke
      Tack för din återkoppling
      Jag skall ladda upp orginalet också

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

