Hem > Naturfoto > Tyresta Landskap 20

Tyresta Landskap 20

, Sten i Tyresta By 20 juli. D300 och Zeiss 35mm/2 behandlad i förgrund med digitalt avtonat gråfilter. Är detta en landskapsbild eller del av natur?
Just nu har jag en period där jag inte orkar använda avtonat gråfilter trotts att jag alltid bär med mig en. Jag har i bland perioder där jag har svårt att ge det lilla extra som skulle kunna göra bilden bättre. Detta gäller annat i livet som städning och hålla saker i trim. Medfödd lathet tror jag det är, och det är en daglig kamp att set till att det inte tar över livet för mycket, viliket det har gjort under sista halvåret.

Beskärd variant för att få mera dynamik och göra stenen viktigare i bild
Vilken variant är bäst?

Kategorier:Naturfoto
  1. 24 juli 2010 kl. 6:19

    Känner igen mig 🙂

    Gillar nog den undre bäst.

    • Eriksson Thomas
      24 juli 2010 kl. 9:51

      Hej Mats
      Jag tror du har rätt, den är grafiskt starkare.
      /Thomas

  2. 24 juli 2010 kl. 10:30

    Bara en liten fråga. Är stenen tänkt att vara huvudmotiv i din bild? För mig känns det som ett utsnitt mer än landskap. En smaksak förstås med flytande gränser. Om stenen är ett bimotiv till trädet är den övre ”bäst”, är det tvärtom så är jag nog inne på den nedre. Lite tillkrånglat inlägg kanske. 😉

    • Eriksson Thomas
      24 juli 2010 kl. 16:49

      Stenen är en del i bilden.
      Jag ville ha en diagonal mot denna annars har bilden inget liv
      /Thomas.

  3. 24 juli 2010 kl. 10:32

    Jag tycker det är en bra bildidé hur som helst, då stenen blir ett naturligt blickgång genom sin vithet mot allt det grå. 🙂

    • Eriksson Thomas
      24 juli 2010 kl. 16:50

      Tack Åke
      Jag är lite osäker på bilden. Jag hadde nog behövt ett tele för att komprimera bilden mera. Men jag hadde bara normal med mig.
      /Thomas

      • 26 juli 2010 kl. 11:27

        Jag tycker det funkar mycket bra ändå utan tele. Inget att vara osäker på tycker jag! 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

