Landskap nr 22

Trollskog, Naturligt uppsågad stubbe i Tyresta Nationalpark, Trippelexponering 24 juli. D300 och Zeiss 35mm/2.
Jag har fortfarande en svullen vrist men nu fungerar foten iallafall på ogämnt underlag så jag ökar på träningen och få se hur den tar det. Annars fortsätter jag med multiexponeringar och kommer även pröva på öppna landskap under den närmaste tiden. Dessa kräver ett bättre ljus än skog och det kan vara svårt att få till en intressant bild. Öppna landskap är inte min styrka som fotograf och är en av de områden som jag ser fram emot att lära mig mera om på Landskapskursen.

  1. 28 juli 2010 kl. 19:51

    En riktigt bra och spännande landskapsbild. Kompositionen är utsökt, uttrycket i de två avsågade träden ger bilden stark symbolik. Riktigt bra Thomas!🙂

    • Eriksson Thomas
      28 juli 2010 kl. 20:09

      Tack Terje
      Jag är nöjd med bilden den känns rätt. Kvaliten har ökat på de sista skogsbilderna tycker jag.
      Kanske är det vädret som ger det extra eller så har jag lärt mig något på din kurs i Personlig Naturfoto.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

