Hem > Landskapsfotografi, Naturfoto, Skogsbild > Landskap nr 23

Landskap nr 23

Tyresta National Park. Trippelexponering 24 juli. D300 med Zeiss 35mm/2.

  1. 26 juli 2010 kl. 11:29

    Intressant utsnitt. Ett skogslandskap med fina linjer! Gillar speciellt den diagonala linjen som löper från övre vänstra bildkant och ner mot höger bildkant! 🙂

    • Eriksson Thomas
      26 juli 2010 kl. 16:50

      Tack Åke.
      Jag tror också att det är ljuset som gör bilden. Mindre sol mera moln jämfört med många andra bilder från Tyresta.
      Jag arbetar hårt med att skapa djup i bilderna och för att träna detta så använder jag bara en lins och låter de andra vara. Om någon månad byter jag lins till 24mm eller med denna sensorstorlek motsvarar det 36mm och arbetar med den till okober.

  2. Morgan K
    28 juli 2010 kl. 17:32

    Undrar vad som händer om man börjar gräva där X:et är i bilden!? Jag tycker iaf att det är ytterligare en fin landskapsbild du visar upp. -Bra!
    Morgan

  3. Eriksson Thomas
    28 juli 2010 kl. 17:51

    Tack Morgan
    Troligtvis sand. Det finns mycket sand och klippor i tyresta. Gammal sjöbotten.
    Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

