Landskap nr 24

Ormbunke. Tyresta National Park 26 Juli. Trippelexponering med Nikon D300 med Zeiss 35mm/2.
Jag joggade igår för första gången sedan stukningen. Tyvärr är foten inte bra ännu så jag fick ge upp efter 6 minuter men försöker på fredag igen. Jag letade vristskydd i dag och det tog hela dagen. Det är underligt att Löplabbet inte har dessa då de anser sig ha en mer ortopedisk inriktning än andra sportaffärer, men det verkar vara länge sedan nu. Nu är det bara en butik i mägnden för unga joggare. Svagt Löplabbet.

  1. 29 juli 2010 kl. 16:19

    Intressant bild tycker jag. Fastnar för ormbunken i förgrunden. Den blir ett intressant blickfång, något att vila på. 🙂

    • Eriksson Thomas
      29 juli 2010 kl. 20:36

      Tack Åke
      Den blev rätt lyckad softade upp den med trippelexponering.
      Thomas

  2. 31 juli 2010 kl. 9:24

    Den här är så vacker… och lite melankolisk i sitt uttryck.

    Löplabbet finns i Jönköping också, har inte varit in där däremot. Dåligt att inte ha vristskydd!

    //M

    • Eriksson Thomas
      31 juli 2010 kl. 11:02

      Tack Malin
      Jag tror inte bilden är så unik utan jag har sätt likanade bilder hos många av Ansel Adams lärjungar som har mera dynamik i bilden, vidvinkel och en lägre kamera vinkel. Men jag gör så gott jag kan och jag tycker att bilden blev bra.

      Jag hittade två sportaffärer som sålde skydd. Inga var riktigt bra, men jag testar båda nu. Idag skall jag jogga med dem och hoppas komma längre än 6 min denna gång.

      En skydd är lite mer helteckande upp på vristen så den täcker ledbandskadan där vänster vristen fotfarande är svullen samt en mindre, kortare på min gamla skada på högervristen. Den har uttämja ledband och tappar sidostabilitet då och då. Det blir att leta efter en Idrott sjukjymnast för att träna upp sidostabiliteten där. Det har varit för många olyckor på grund av den vristen under de sita åren.
      /Thomas

  3. 31 juli 2010 kl. 10:08

    Oj, vilken bra bild! Tror det är en av dina finaste! 🙂

    • Eriksson Thomas
      31 juli 2010 kl. 10:46

      Tack Terje.
      Du var lite för snabb, detta är min tävlingsbidrag för nästa vecka om jag inte får en bättre bild i morgon.
      /Thomas

  4. 08 augusti 2010 kl. 17:10

    Den här bilen gillar jag verkligen! Dess kontraster och hur du lyft fram ormbunken på ditt vis, och med ljuset som går igen i trädstammen bakom. Verkligen snyggt.

    • Eriksson Thomas
      08 augusti 2010 kl. 18:48

      Tack Margareta för din finna kommentar
      /Thomas

  5. 09 augusti 2010 kl. 22:28

    🙂 … !

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

