Landskap nr 25

Orburkar i blåst. Tyresta Nationalpark 1 augusti. Nikon D300 med Zeiss 35mm/2 och Hoya R72 IR-Filter. Fem exponeringar.
Jag fortsätter med att ta bilder till Lanskaps kursen.

  1. 02 augusti 2010 kl. 15:32

    Gillar ljuset i bilden. Fin diagonal genom träden oxå.
    Är det möjligtvis 22 – 24 oktober – Workshop i ”Landskapsfotografering” du menar?🙂

    • Thomas Eriksson
      02 augusti 2010 kl. 20:00

      Tack för dina trevliga kommentarer Åke. Jag är lite osäker om bilden är överskärpt.
      Det är hellt rätt, det är den kursen, kommer du också attt gå kursen då?
      /THomas

      • 03 augusti 2010 kl. 9:12

        Jag uppfattar den inte som överskärpt iaf.🙂
        Japp jag är anmäld till kursen. Det ska bli kul att träffa några av bloggarna irl.😉

  2. 05 augusti 2010 kl. 9:15

    Uppfattar inte heller nån överskärpning.
    En bild som känns mjuk i sin känsla, tidlös på nåt sätt.
    Och melankolisk.🙂

    Gillar bilden!!

    //M

    • Eriksson Thomas
      05 augusti 2010 kl. 10:37

      Tack Malin.
      Jag pendlar just nu mellan för gråa bilder som har låg kontrast och överskärpta bilder som har förhög kontrast, så jag blir osäker i bland. Sv/v bearbeting i Photoshop tar lång tid att lära om resultatet skall bli bra. Men jag får arbeta vidare.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

