Hem > Landskapsfotografi, Naturfoto > Landskap nr 26

Landskap nr 26

Oreda. Tyresta nationalpark 1 augusti. Nikon D300 med Zeiss 35mm/2 trippelexponering. Digitralt Rödfilter samt Convertering till Sv/v i Photoshop.

Jag fortsätter med att fotogragfera landskap. Så jag har halkat till baka ett steg i min utveckling. I stället för att arbeta med temor så lär jag mig åter fototeknik åtmistone fram till Ladskapskursen.

Högervrist fortsätter att krångla senast på väg till Centrum, då vek sig underlaget samt min vrist så jag skrapade up vänsterknä. Ingen lägre fjällvandring innan jag får ordning på detta, så den är inställd i år. Jag skall försöka gå några längre turer i skogen innan semestern är slut åtminstone.
De sista åren har varit hopplösa då skador, ekonomi eller sjukdom har hindrat mig att fjällvandra. Jag skall fortsätta att komma i form iallafall och få ordning på vrist.

  1. Morgan K
    03 augusti 2010 kl. 22:10

    Jag är svag för dessa bilder, du gör dom så bra tycker jag. Finns någon trolsk känsla här tycker jag.
    Morgan

    • Eriksson Thomas
      03 augusti 2010 kl. 23:11

      Tack Morgan.
      Jag tror det är trippelexponeringen. Den ger ett mer drömsk landskap. Skall bli intressant att ta bilder i dimma i höst för att se om det blir en mer romantisk bild då.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

