Hem > Djur > Älg

Älg

Missade exponeringen med ett steg så jag försökte få fram mera detaljer i bilden genom att anvönda en manuell fusk HDR på enbart en bild.
Gräs, Orginal bild tagen i Järsö Zoo.

Bearbetad bild med användninga av manuell Fusk HDR.


Lager stack

Vad tycker ni blev det bättre?

Kategorier:Djur
  1. 07 augusti 2010 kl. 8:18

    Hej Thomas,
    Jag vet inte vad HDR är, men rent spontant tycker jag om originalbilden bäst eftersom jag tycker att ögat blir spännande i den bilden. Ögat ser mörkare ut där och man får fantisera lite om vad som döljer sig bakom stråna.

    /Karin

    • Eriksson Thomas
      07 augusti 2010 kl. 16:13

      Tack för en intressant kommentar Karin. Jag får fundera lite på detta,
      /Thomas

  2. Kristofer Levén
    11 augusti 2010 kl. 12:22

    Jag tycker absolut att den underexponerade bilden är mer intressant.

    • Eriksson Thomas
      11 augusti 2010 kl. 18:04

      Tack för din synpunkt Kristofer.
      Varför är den mer intressant?
      /Thomas

      • Kristofer Levén
        24 augusti 2010 kl. 16:00

        Vet inte riktigt, det är bara känslan jag får. Om jag skall söka en förklaring kan en sak vara att den mörkare bilden blir mer spännande, svärta tillför bilden något intressant. Motivet/utsnittet är ju inte så spännande i sig så den ”blekare” (ljusare) bilden blir mindre intressant. Men sett i ett större perspektiv tycker jag (såklart) att du har tagit många bilder som är mycket bättre än de här två älgbilderna. En del av dina bilder är suveräna, de här två är för mig personligen inte så intressanta i sitt uttryck. /MVH Kristofer

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

