Hem > Landskapsfotografi, Skogsbild > Landskap nr 28

Landskap nr 28

Bäck i Tyresta Nationalpark. 10 Augusti. Trippelexponering, Nikon D300 med Zeiss 35mm/2.
Jag fortsätter att träna på förgrunder. Bilderna är tagna till Landskapskursen i höst.

Just nu har jag det svårt att få något utfört. Jag har två grå rullgardiner att sätta upp i fönstren bakom datorn.
En dator att avlusa problem i samt en bil som har stått 8 månader och som måste få sitt batteri laddat.

Det är jobbigt och förödande för självförtroendet att hamna i dessa perioder av intinghet där tiden bara går. Och inte särkillt normat antar jag. Tuvärr vet jag inte hur jag tar mej ur detta. Inga trix fungerar denna gång.
Nu skall jag ialla fall ut och jogga.

  1. 12 augusti 2010 kl. 15:49

    Oj, många skelett i den här bilden!

    Ja du, du är nog inte ensam om att hamna i de där perioderna. Imorgon är min sista semesterdag och jag har verkligen inte gjort mycket av allt jag hade tänkt jag skulle göra.. Men att jogga är ju en bra början!

    • Eriksson Thomas
      12 augusti 2010 kl. 16:10

      Tack för din uppmuntran Karin.
      Det är bara att jag är trött på att alltid ligga efter och skjuta på saker som är lättast att ta tag i direkt. Låter jag de ligga så blir de tillslut väldigt jobbigt, känslomässigt att ta tag i. Det är det som har hänt med bilen och rullgarinerna köpte jag förra året!!!

      Fot skadan innan sommaren krävde också att jag fick ta det lungt och jobba på att komma iform och det har jag gjort i alla fall. Men jag kan inte påstå att jag lyckas hålla en normal arbetstakt och det var bara några få saker som skulle göras under semestern. Jag får försöka hitta någon form av struktur/metod som hjälper mig att bli effektivare.

      Eller sjukskriva mig för den tropiska parasitsjukdomen latis-maskus.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

