Hem > Synpunter på Vargjakt > Jag röstar inte på det parti som tillåter Vargjakt innan stammen är stabil

Jag röstar inte på det parti som tillåter Vargjakt innan stammen är stabil

Steril stad utan natur är det den framtid som politiker kämpar för?

Tyvärr Unionen och Socialdemokraterna, ni får inte min röst i årets val. Eftersom ni inte längre är intresserad av naturvård och har på ett år förstört 50 år av naturvårsarbete i Sverige. Ni låter er styras av Jaktförbundens särintresse. Inte bara det det är ju jaktförbunden som bestämmer i Rovdjursfrågan i Sverige. Det får mig att undra vilka andra områden som specialintressen har hand om och hur korrumperat och ruttet är den politiska överklassen i Sverige? Varför har tillexempel inte Stasi filerna släpps till offentligheten som de har gjort i demokratiska länder.

Kategorier:Synpunter på Vargjakt Taggar:
  1. Kristofer Levén
    24 augusti 2010 kl. 16:02

    En härlig stadsbild!

    • Eriksson Thomas
      24 augusti 2010 kl. 16:22

      Tack Kristofer
      Skulle vara lite mer luft över byggnaden bara.
      /Thomas

  2. 24 augusti 2010 kl. 16:50

    Håller med Kristofer. En bra stadsbild med snygga linjer in i kameran som bryts av zickzack-mönstret i den smala byggnaden som ligger i fokus. Dova färger och molnen förstärker den ödsliga känslan som förstärks av den totala avsaknaden av människor. Här finns inget liv, bara spår av liv. Det är en utmaning att kunna ta spännande stadsbilder. Här har du lyckats väldigt bra, tycker jag.

    • Eriksson Thomas
      24 augusti 2010 kl. 18:18

      Tack för dina trevliga kommentarer
      /Thomas

  3. Per
    26 augusti 2010 kl. 14:31

    Kan bara hålla med övriga, en mycket bra stadsbild där du har lyckats fånga ödsligheten mitt i staden. För övrigt bra skrivet om rovdjurs/varg-frågan. Jag hoppas fler tänker som vi…
    /P

    • Eriksson Thomas
      26 augusti 2010 kl. 15:35

      Tack
      Jag tror detta med naturvård är viktigt eftersom det är en värde mätare på hur ärliga och hur intresserade av demokrati dessa politiker är.

      Just nu verkar det vara ett roffar samhälle och vi kanske är på väg mot ”Gated Comunites” där de rika sitter skyddade i inhängnade områden med egna privatarmeer. Varför slopar de annars värnplikten. Säljer ut våran gemensama egendom till sina affärsbekanta och väljer att öka på andel fattiga i samhället med sina politiska beslut.
      /Thomas

  4. Karlsson
    28 augusti 2010 kl. 18:47

    Jag håller med dig. Men vad ska man rösta på egentligen? Borgarna älskar vargjakten, även om (vissa) visserligen vill öka stammen genom inplantering. S älskar också jakten, men vill inte plantera in nya vargar. Bara V och MP är emot, men frågan är om de blir överkörda av S? Vill minnas att någon folkpartist som uttalade sig kritiskt mot jakten snabbt tystades av alliansen. Troligen skulle samma sak hända med S. Suck.

    • Eriksson Thomas
      28 augusti 2010 kl. 21:24

      Jag vet själv inte vad jag skall rösta på
      Miljöpartiet vill sitta vid makten så jag litar inte på dem. V litar jag inte på överhuvudtagetn då de inte har gjort upp med sovjettiden.

      Inget parti av betydelse är intresserad av naturvård så då faller dessa bort.

      Svenska Dagpladet har cenurerat Vargfrågorna hårt under den sista tiden. De har inte ens en notis om att EU kräver en förklaring på varför varg har jagas och hur den skall plateras ut igen, vilket Dagens Nyheter har haft. Så Moderaterna är inte intresserad av demokrati utan vill troligtvis ha hirarktiska strukturer som hos företagen med en stark ledare i toppen.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

