Hem > Stadslandskap > Stadslandskap

Stadslandskap

Södra station i Stockholm, 25 Augusti. Panasonic LX3.

Lite mera stadslandskapsbilder.
Har beställt en Panasonic LX5 då min LX3 har en spräckt skärm. Jag behöver en backup kamera till kurserna då jag inte vet när LX3 slutar fungera.

Kategorier:Stadslandskap
  1. 26 augusti 2010 kl. 14:18

    En kamera som levererar och säkerligen den nyare LX5 oxå. Gillar bilden! 🙂

    • Eriksson Thomas
      26 augusti 2010 kl. 15:41

      Tack Åke.
      Jag hadde hoppas på mera knappar för manuell kontroll samt en större sensor.
      Kamran brusar mycket, då sensorn är liten.

      Men LX5 har i alla fall fått en avståndskala fär manuell inställning av fokus. Det har irriterat mig att LX3 inte har haft denna, så någon förbättring blir det, men annars är den enda nyheten med den kamran ett större Zoom omfång än LX3.

      Den är också lagom dyr vilket är viktigt för mig just nu då jag sparar till en fullformat DSLR och håller därför hårt i ekonomin och minimerar alla inköp av kurser och utrustning. Annars är Leica X1 en bättre kamera. Det rycktas också om att Nikon skall komma ut med en Leica variant men den blir nog också dyr.
      /Thomas

  2. Morgan K
    26 augusti 2010 kl. 18:57

    Den här bilden är ju så himla bra, den gillar jag verkligen. -Bra jobbat!
    Morgan

    • Eriksson Thomas
      26 augusti 2010 kl. 20:19

      Tack Morgan.
      Det blir nog mera av dessa bilder när jag hittar en intressant miljö.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

