Hem > Landskapsfotografi, Naturfoto > Landskap nr 39

Landskap nr 39

Svampskog, Tyresta Nationalpark. 5 september 2010. Nikon D300 med Zeiss 35mm/2. Tripelexonering samt avtonat gråfilter på förgrund.

Kom i väg till Tyresta efter stor tväkan och jag gick ialla fall runt 5km slingan. Blev myggbiten och fick ta fram myggstiftet. De var fullt med svampplockare i skogen och de var inte särkillt tysta precis, utan spelade hög musik och ett evigt skrikande i mobiltelefonerna. Har folk ingen skogsvana längre?

Jag sålde min Nikon 50/1.4 D då dess minsta bländaröppning är enbart 16. Ersätter den så småningom med Nikon 45 PC när jag har lyckas spara ihop pengarna.

  1. 06 september 2010 kl. 21:19

    Schyst svampbild blev det ialla fall trots skränandet från sällskapet i skogen! Du lyckades bra mycket bättre än jag med mina svampbilder. Snyggt maskerat med gråfiltret, jag ser inte alls i bilden var det börjar/slutar.
    /Rikard

    • Eriksson Thomas
      07 september 2010 kl. 10:55

      Tack Rikard
      Det beror på att jag flyttar gråfiltret mellan varje exponering, vilket suddar ut skarven.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

