Landskap nr 41

Övergiven, Tyresta Nationalpark 5 september. Panasonic LX5.

Första bilden med nya kompact kameran. Min gammla fortsätter dock att fungera trotts spruken skärm, som vanlig var jag nog lite för snabb att köpa nytt. Jag kunde väntat tills LX3 slutar fungera.

Den nya kameran har inte så stora förbättringar gämfört med LX3. Den brusar mindre villket gör att man kan använda den upp till 400 ISO i stället för 200 Iso, vilket är ett steg bättre. Ett större Zoom område 24-90 istället för 24-60 så det är användbart. Jag hadde hoppas på större sensor 4/3 åtminstone och mera direkta manuella knappar men det har inte införts.

Detta blir nog min sista LX kamera. Nu blir det att spara till Nikon D700x och skall en ny kompakt köpas såsmåningom så blir det en som har halformat Apc-C sensor om den har fullständig manuell kontroll, filtergänga och multiexonering.

Jag fortsätter träna på landskap. Detta kankse är mera en prosaisk bild än var jag brukar göra. Jag har haft svårt att sätta rubrik. Jag funderade på ”ingen rädd för varjen är” men ”övergiven” tycker jag passar bilden bättre.

  1. 09 september 2010 kl. 11:28

    Det här tycker jag är en riktigt intressant bild och kreativt dessutom! Det må vara hur det vill med barnvagnens naturliga förekomst i skogen eller inte, det viktiga är att bilden talar till betraktaren, och det gör den! Fint!🙂

    • Eriksson Thomas
      09 september 2010 kl. 14:40

      Tack Åke,
      Jag är rätt nöjd med bilden då den berättar en historia. Tyvärr trorjag inte den har tävlingskvalitet så jag är osäker på om jag skall lämna in den till Terjes tävling. Han brukar integilla denna typ av bilder. Malin gillade Landskap nr 40 vilket kanske är mera av den typ av bilder som jag brukar ta. Därför kan det vara en ide att provecera Terje med denna bild..

  2. 12 september 2010 kl. 22:16

    En bild som sätter fart på frågor och funderingar! Hur? Varför? Hur gick det? o.s.v.

    /Anna

    • Eriksson Thomas
      13 september 2010 kl. 0:41

      Tack Anna
      Då fungerar bilden, den är tänkt som en bild som berättar en historia utan krussiduller.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

