Hem > Landskapsfotografi, Skogsbild > Landskap nr 42

Landskap nr 42

Liggande stock i Tyresta Nationalpark. 5 September. Dubbelexponering med handhållen Panasonic LX5. Använt digitallt rödfilter och konverterat till Sv/v i Photoshop.

Jag fortsätter att testa Panasonic LX5 och fotografera landskap. Panasonic har ändrat batteristorleken gämfört med LX3 så nu måste jag även köpa ett resärvbatteri. Det skall bli intressant att se om vidvinkel konverten fungerar på nya kameran. Det blir ialla fall inget nyinköp av en sådan. Jag har inte använt den så ofta utan föredrar att enbart ta med mig kameran då kompaktens fördelar är enkelhet och ta lite platts. Däremot fungerade LX3 mycket bra med denna konverter..

  1. 09 september 2010 kl. 22:47

    Nu får jag börja kommentera igen känner jag. Det blir för länge mellan varven, och jag känner att jag ibland tappar styrfarten… det tar slut. Vet inte vad jag skall skriva till slut… Och den stora faran är att jag nog blir stämplad som självgod typ som aldrig tittar på andras bilder – men sanningen är den att jag tittar och blir stum. Vad skall man säga?

    Hur som helst Thomas… grattis till den fina vinsten hos Terje! Det råder ju ingen tvekan om vem som får in flest fullträffar! Nu har jag inte varit ute och plåtat (som Erik Malm tycker man skall säga) på väldigt länge, och igår var första dagen jag hade lite tid helt för mig själv.

    Och denna bilden – tja… nu blir jag stum igen! Den är fantastisk! Du gör riktigt bra bilder! Den här är genial!

    🙂 Lasse

    • Eriksson Thomas
      09 september 2010 kl. 23:16

      Tack Lasse.
      Jag har inte heller kommenterat dina bilder så ofta. Det tar ju på krafterna att skriva kommentarer. Problemet som jag har är att jag inte riktigt vet vad en bra bild är. Jag kommenterar bilder som jag tycker är bra, men när jag lämnar liknade bilder till Terjes tävling så når de inte fram.

      Det finns ju tid kvar att ta landskapsbilder innan kursen börjar. Just nu är jag förkylld och hemma med feber. Men när jag blir frisk igen så måste jag tvinga mig att ta bilder på öppna landskap innan kursen börjar. Det tar väldigt mycket emot att leta reda på bra landskap. Jag har ingen bil just nu tills jag laddar upp batteriet och byter till somardäck. Jag har försökt göra det i flera månader men det mentala motståndet är för stort. Snart bildprovning nu också så jag får försöka igen.
      /Thomas

  2. Morgan K
    15 september 2010 kl. 11:16

    Riktigt fin bild, vackert motiv du hittat också! -Bra!
    Morgan

    • Eriksson Thomas
      15 september 2010 kl. 23:58

      Tack Morgan
      Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

