Hem > Fågel > Duva

Duva

Duva i Sollentuna.12 September. Panasonic LX5. Sv/v konverterad i Photoshop.

Fuskar som vanligt i fågelfotografi. Himelen ned mörkad i photoshop. Den blev för ljus trotts underexponering.

Kategorier:Fågel
  1. 13 september 2010 kl. 21:36

    Trevlig spänningsfull (!) bild! Det hade varit intressant att se när folk hade upptäckt duvan om den inte hade varit nämnd… Jag gillar molnstrukturen här.

    Detta är inte fusk, jag tycker det är en fullt kvalificerad fågelbild! …eller är detta ditt vanliga sätt att fuska – lär mig hur man gör, snälla! Jag vill också fuska som vanligt om det blir så här bra!

    🙂 Lasse

    • Thomas Eriksson
      13 september 2010 kl. 21:54

      Jag gick förbi ut till Järvafälltet. Och tänkte på hur bra det var om en fågel satt på kraftstationen. Det gjorde den på hemvägen. Så jag fick prova telet på Panasonic LX5( motsvarar 90mm i småbild. Himelen blev för ljus trotts underecxponering, så jag mörkade ned den i Photofusk tills jag fick struktur på den. Tuvärr mörkade det ner fågeln också. Men det blev inte bra med en stor tom yta i bilden. Jag hadde gjort lika dant i förstoringsaparaten om det var film. Jag kanske borde ha nämt det i bildtexten. Så fusk är det iallafall efteråt. Fågeln hadde jag tur med. Även om den inte satte sig där jag ville..

  2. 17 september 2010 kl. 15:34

    Vilken bra bild! Skulle säkert dröja väldigt länge innan man såg fågeln utan bildtexten.
    /Birgitta

    • Eriksson Thomas
      17 september 2010 kl. 18:39

      Tack Birgitta
      /Thomas

  3. 28 september 2010 kl. 15:13

    En kalasbild på den ensamma duvan. Melankolisk i sitt uttryck.

    //M

    • Eriksson Thomas
      28 september 2010 kl. 16:30

      Tack Malin.
      Kanske sänder in den till Terje då han plockar ut djurbilder under den sista tiden. Osäker om detta då jag fuskade i Photoshop för att mörka ned himelen.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

