Hem > Landskapsfotografi, Naturfoto > Personlig Naturfoto 4

Personlig Naturfoto 4

Ormbunkar.Tyresta Nationalpark. Lördagen 25 September. Bilden består av fyra exponeringar-
Digitallt avtonat gråfilter och digitallt rödfilter samt Sv/v konverteringi Photoshop. Orginalbilden harmustiga färger på grund av underexponerning och jag tyckte en svartvitt bild blev mindre mustig. Är bilden överskärpt?

  1. 28 september 2010 kl. 10:24

    Såvitt jag kan se tycker jag inte bilden är överskärp – snygg!
    Välkommen in på min hemsida med bloggfunktion…länge sedan nu!
    Bästa hälsningar
    Bosse

    • Eriksson Thomas
      28 september 2010 kl. 10:53

      Tack Bosse
      Thomas

  2. 29 september 2010 kl. 21:26

    Det här var snyggt! Själv går man omkring och tänker att det där borde man försöka sig på. Du bara gör det!

    🙂 Lasse

    • Eriksson Thomas
      30 september 2010 kl. 10:51

      Tack Lasse
      Det är svårt att bestämma om det skall vara färgbild eller svartvitt nu då det är fina höstfärger men jag fick problem med dynamiken så jag konverterade till Sv/v.

      Malin Hellesö rekommenderade mig att inte analysera när man fotograferar utan bara fotografera. Då hittar man mera motiv och får en bild på dem. Sedan analyserar man hemma och får slänga bilder. Pröva att arbeta på detta vis så kommer du ta mera bilder och kanske också bilder som är anorlunda.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

