Hem > Fågel, Naturfoto, Stadslandskap > Personligt naturfoto nr 5

Personligt naturfoto nr 5

Stadsduva. Kista 29 oktober. Panasonic LX-5. Digitalt rödfilter samt konverterat till Sv/v i Photoshop.

Ett försök till fågelfotografi i stadsmiljö. Även ett försök att fånga en berättandebild. Fungerar bilden?

  1. 29 september 2010 kl. 20:24

    Riktigt läckert med skuggorna och de fina gråskalorna. Bilden funkar med andra ord alldeles utmärkt.
    //Lars U.

    • Eriksson Thomas
      30 september 2010 kl. 10:43

      Tack Lars.
      Var osäker på om fågels huvud skulle vara med eller ej. Givetvis samarbetade inte fågeln, å andra sidan så ser det ut som om den är rädd och kurar ihop sig.
      /Thomas

  2. 29 september 2010 kl. 21:24

    Kan bara instämma! Helläckert!
    🙂 Lasse

    • Eriksson Thomas
      30 september 2010 kl. 10:44

      Tack Lasse
      /Thomas

  3. 30 september 2010 kl. 4:52

    Bilden fungerar hur bra som helst Thomas! Riktigt läcker!🙂

    • Eriksson Thomas
      30 september 2010 kl. 10:45

      Tack Terje
      Jag fortsätter med denna typ av experiment fram till återbesöket i Personlig Naturfoto.
      /Thomas

  4. 30 september 2010 kl. 15:15

    Bilden funkar utmärkt! Kan inte riktigt sätta ord på känslan. Kompositionen känns spännande och fräsch tycker jag. Kreativt!

    • Eriksson Thomas
      30 september 2010 kl. 15:25

      Tack Åke
      Hög puls kanse dvs tätt mellam ljust och mörkt
      /Thomas

  5. 04 oktober 2010 kl. 19:07

    KLOCKREN BILD!!!

    • Eriksson Thomas
      04 oktober 2010 kl. 19:45

      Tack Malin
      /Thomas

  6. 06 oktober 2010 kl. 5:07

    Grattis till en bra bild som dessutom kammade hem en seger🙂

    /Mats

    • Eriksson Thomas
      06 oktober 2010 kl. 10:22

      Tack Mats
      /Thomas

  7. 06 oktober 2010 kl. 11:20

    Nu är vi många som hoppas att du tar åt dig ordentligt av framgången. Framgången för ditt fotograferande menar jag. Detta är verkligen en bild som håller.
    Stort grattis!
    /Tomas

    • Eriksson Thomas
      06 oktober 2010 kl. 16:08

      Tack Tomas
      Är tyvär inte i mål ennu. Jag behöver bli bättre på öppna landskap och djur. Sedan är det de där med skriva ut blder i Sv och berätta en historia med bilderna. Men jag har åtmnstone kommit en bit på vägen.
      /Thomas

  8. margareta ståhl
    05 december 2010 kl. 16:27

    Sitter och tittar på bilder på din blogg. Måste instämma i kören – den här tycker jag är väldigt bra med sina former och linjer och skuggspelet. Spännande bild. Verkligen bra!
    /Margareta

    • Eriksson Thomas
      05 december 2010 kl. 18:47

      Tack Margareta
      Jag tycker själv bilden fungerar bra.
      Jag är starkt påverkad av koltäckningar och spanska konstnärer som Francisco Goya ”Black Paintings” och speciellt Picasso teckningar av tjurfäkningar. Vidare har jag en stor svaghet för W. Eugene Smith bilder och hans grafiska teknik påminner tycker jag mycket om spanska målares.

  9. 10 juli 2012 kl. 11:09

    Nu kanske jag kommer något år för sent, men bilden fungerar utmärkt! Det första jag tänkte på var att fågeln hamnat fel. Istället för en grön äng har den hamnat mitt i den stressade storstaden. Bra, spännande och berättande bild!

    • Eriksson Thomas
      10 juli 2012 kl. 15:08

      Tack för din fina återkoppling
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

