Hem > Nattfotografi, Skogsbild > Personlig Naturfoto nr 7

Personlig Naturfoto nr 7

Bäck. Tyresta Nationalpark. 3 Oktober. Handhållen Panasonic LX5 och bidenbestår av 3 exponeringar.

Ännu ett försök på denna bäck. Denna gång använder jag tekniken med rörlig kamera och multiexponerngar. Jag har medvetet underexponerat och bilden är konverterad till Sv/v i Photoshop samt jag anvde ett digital rödfilter.

Jag såg en korp på ett 10 tal meters höjd. Jag skall försöka fotografera denna fågel. Det är första gången jag såg den men jag har hört den vid varje tur i Tyresta

Har jag nu äntligen lyckas ta en vettig bild på denna bäck?

Kategorier:Nattfotografi, Skogsbild
  1. 03 oktober 2010 kl. 21:12

    Det har du verkligen lyckats med. Riktigt bra!

    • Eriksson Thomas
      03 oktober 2010 kl. 21:27

      Tack Mats.
      Trevligt att du uppskattar bilden.
      Jag funderar på att denna bild blir tävlingsbidrag till Terjes tävling under nästa vecka. Men jag är osäker på om han uppskattar denna typ av bilder.
      /Thomas

      • Eriksson Thomas
        13 oktober 2010 kl. 7:30

        Facit från veckans tävling:
        Terje uppskattade inte denna typ av bilder.
        /Thomas

  2. 12 oktober 2010 kl. 21:06

    Mycket mystik här. Känns lite som att det är ett farligt lugn… nåt är på väg att ske. Kanske kommer skogsrået fram där snart…

    En mycket bra bild med känsla!

    //M

    • Eriksson Thomas
      13 oktober 2010 kl. 7:27

      Tack Malin
      Jag tycker också om denna bild. Din teknik fungerar bra med att skapa dessa mystiska bilder, så jag arbetar vidare med att lära mig denna året ut i Tyresta.

      Jag har svårare att använda tekniken med vidvinkel och det är lättare med tele. Men jag antar att det är avstådet till motivet som har betydelse och jag måste komma närmare med vidvinkel. Det blir då mera poträtt än landskap.

      Har också svårt att få till det om kameran sitter på ett stativ. Tekniken tycker jag fungerar bäst med en helt rörlig kamera.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

