Hem > Naturfoto, Skogsbild, Träd > Personligt Naturfoto nr 6

Personligt Naturfoto nr 6

Björkar. Tyresta Nationapark. 3 Oktober. Panasonic LX5. 3 exponeringar med rörlig kamera varav en med blixt.
Jag fortsätter med att arbeta på rörlig kamera efter tipps från Malin Hellesö.
Jag har slutat att utvecklas bildmässigt och har svårt att komma vidare på ett meningsfullt sätt. Det är bara attinseatt jag inte harnågon större tlang och jag får lägga tankarna på en utställning på sophögen. Jag arbetar vidare med att bli van igen att vara ute i naturen och komma i for efter alla skador under det sista åren. Jag hoppas att jag kommer vistas mera ute i naturen under det kommande året och även fjälvandra igen.
Dock kommer jag gå två kurser hos Terje under nästa år inte för jag tror att det kan hjälpa mitt fotograferande utan mest för att komma ifrån lägenheten. Kanske det enda i fotoväg för mig är att samla på mig optik och inte använda dem.

Kategorier:Naturfoto, Skogsbild, Träd
  1. 03 oktober 2010 kl. 20:28

    Den här bilden tycker jag är fantastisk Thomas! Härliga färger och härligt djup i den.

    • Eriksson Thomas
      03 oktober 2010 kl. 20:29

      Tack Karin
      Jag uppskattardin kommentar
      Thomas

  2. 03 oktober 2010 kl. 21:50

    Hej Tomas!

    Av någon anledning har jag tappat bort dig i bloggvärlden🙂
    Vi kommenterade ju varandras bloggar rätt flitigt till en början..
    Ska börja att kika in mer här ofta. Det tjänar jag nog själv på.

    PS. skön bild! DS.

    /Niklas

    • Thomas Eriksson
      04 oktober 2010 kl. 9:56

      Tack Niklas
      Jag skall titta in på dina bilder när jag har lite mer tid
      /Thomas

  3. Morgan K
    05 oktober 2010 kl. 5:55

    Jag ser mycket i dina bilder som är du, dina bilder har helt klart en personlig fotostil. Jag ser även många fina bilder här som skulle passa mycket bra för en utställning så det är nog bara för dig att leta bland sophögen och sätta liv i dina tankar om en utställning igen.
    Morgan

    • Eriksson Thomas
      05 oktober 2010 kl. 11:28

      Tack Morgan
      Det är mycket som skall stämma som att bildar bilderna måste hålla ett tema. Behöver portfolion komletteras, så jag kan välja ut 15 bilder. Hur printar man ut sv/v bilder på ett bra sätt egen skrivare eller printer service?? Det finns säker något som jag har glömt. Exempelvis hur väljer jag ut rätt bilder.
      Därefter är det en fråga om ekonomi. Vad kostar det att skriva ut bilderna, få dem monterade. Lokal det är ett års vänte tid på mitt lokala biblotek. Belysning osv. Just nu är jag i fas 1. Bygga upp en portfolio på 30 bra bilder varur man väljer ut 15 st som skall hålla ett tema.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

