Hem > Fågel, Naturfoto > Personligt Naturfoto nr 15

Personligt Naturfoto nr 15

Kajor. Edsberg slott. Lördagen 16 Oktober. Panasonic LX5 och medveten underexponering.

Detta är kanske mera är en fågelbild men jag kommer inte gå fågelkursen förom två år.
Så jag får sätta den under personlig naturfoto.

Hursomälst så fortsätter jag bättra på mitt grafiska språk med olika övningar varav detta är en sådan. Jag borde ha konverterat till svartvitt direkt i kameran men fingrarna var stela av kylan så jag fick göra det i Photoshop. Där använde jag också ett digitallt grönfilter för att få tydligare fågelhuvuden mot bakgrunden.

Jag upptäckte en konstruktionsmiss på Panasonic LX5 och det är att view knappen är för liten så den går inte att använda med stela fingrar. Den förra modellen hadde en bättre knapp.

Jag fortsätter också med att arbeta på en läxa från Terje som jag fick år 09
Utför flera små projekt. Se till att visualisera i förväg vad du vill uppnå och låt fotograferandet av motivert ta tid. Fuska inte fram bilderna utan ta dem när du har varvat ned. Anaslysera varför vissa bilder inte fungerar och ta om dessa.

Kategorier:Fågel, Naturfoto
  1. 19 oktober 2010 kl. 13:01

    Bra bild!!! Måste börja jobba med filter i sv/v.

    🙂 Lasse

    • Thomas Eriksson
      19 oktober 2010 kl. 15:48

      Tack. Då är vi ialla fall två som gillar bildeb
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

