Hem > Naturfoto > Personlig Naturfoto nr 16

Personlig Naturfoto nr 16

Norrköping. 17 Oktober. Panasonic LX5. Tagen med handhållen kamera.

Hjälpte kompis att flytta idag men jag hann ta en bild. Löv framför ett vattenfall. troligtvis är inte löven riktigt skarpa. Jag hadde behövt ett stativ.

Kategorier:Naturfoto
  1. 17 oktober 2010 kl. 22:26

    …och den blev ju inte dum. Fallande löv mot en höstvåt bakgrund eller fallande bakgrund bak en höstfärgad lövridå…
    /Tomas

    • Eriksson Thomas
      18 oktober 2010 kl. 9:03

      Tack Tomas
      Jag är inte riktigt säker på att löven blev skarpa. Jag hadde inget stativ tyvärr vilket denna bild har behövt.
      /Thomas

  2. 18 oktober 2010 kl. 11:26

    Oskarp eller inte så blev bilden lyckad tycker jag. Det gröna framträder fint mot den blå lite kallare bakgrunden. Fint!

    • Thomas Eriksson
      18 oktober 2010 kl. 13:11

      Tack Peter
      /Thomas

  3. 19 oktober 2010 kl. 12:58

    Ja, det är fina färger och en väl förvaltad idé!Mycket bra!

    🙂 Lasse

    • Thomas Eriksson
      19 oktober 2010 kl. 15:46

      Tack Lars
      Synd att löven ite är skarpa
      /Thomas

  4. 19 oktober 2010 kl. 14:41

    Riktigt läcker bild. Färger i fullständig balans. Gillas!

    • Thomas Eriksson
      19 oktober 2010 kl. 15:37

      Tack Mats
      /Thomas

  5. 19 oktober 2010 kl. 21:56

    I det lilla formatet syns ingen oskärpa i alla fall. Grenarna bildar ett välorganiserat kaos, löven ger färgen och den ovanliga bakgrunden med vattenfallet ger fina falllinjer och en helt annan struktur än vad en slät himmel hade kunnat ge.

    /Anna

    • Eriksson Thomas
      19 oktober 2010 kl. 23:07

      Tack Anna.
      Då får det bli mitt bidrag till veckans bild då jag troligen inte hinner sicka in någon på söndag.
      /Thomas

  6. 24 oktober 2010 kl. 20:07

    Skärpan är nog inte så viktig här. Fint hur kvistarnas tydliga linjer leder in mot öppningen, och illusionen av att löven rör sig med vattenfallet. Ja, det är vad jag ser. /Mathias

    • Eriksson Thomas
      25 oktober 2010 kl. 9:19

      Tack Mathias
      Jag har nu tänkt klart om denna bild.
      Den fungerar med oskarpa löv. Det är snarare en fråga om kontroll. Det skall vara skarpt om jag vill ha det så vid fotograferandet.
      /Thomas

  7. 25 oktober 2010 kl. 21:45

    Ser bilden framför mig igen nu och det här är en bild som verkligen håller 🙂 Skön färgmix som ger en mäktig höstkänsla! Vad har du för vitbalans här? *nyfiken
    /Rikard

    • Eriksson Thomas
      25 oktober 2010 kl. 21:47

      Tack Rikard
      Jag kör med Sol i detta fall¨.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

