Hem > Landskapsfotografi, Naturfoto > Landskapskursen är nu avklarad

Landskapskursen är nu avklarad

Mullsö 23 Oktober. Nikon D300 med Zeiss 35mm/2 med stativ.

Efter att i flera års tid ha försökt att gå Terje Hellesö kurs i Landskapsfoto har jag äntligen lyckas gå denna kurs och mina högt ställda förväntningar blev infriade med råge. Terje Hellesö är en natukraft, ett fenomen i Nordisk naurfotgrafi och en fantsisk trevlig och bra lärare. Han lyckas pedagogiskt och tålmodigt lära ut landskapsfotografins dålda koder och trix. Även jag som i årata har misslyckas med landskapsfotografi har blivit bättre efter att ha gått denna kurs. Jag har sparat in åratal av fotogafisk gnet på denna helgkurs och kan rekommendra alla som är intresserade av landskap att gå kursen och få en unik upplevelse på köpet.

Kursen gick över en helg i Mullsjö folkhögskola och lektionerna började redan på fredag eftermiddag. Efter teori pass fick vi själva tillämpa kunskaperna på en utflyckt med perfekt landskapsväder under lördagen. På sista dagen gick läraren igenom deltagarnas bilder och kom med konkreta råd om hur vi skall arbeta vidare för att bli bättre. Jag kommer att under hela nästa år arbeta med de tipps som jag fick av Terje och jag tror detkomerge snabba resultat.

  1. 25 oktober 2010 kl. 21:14

    Kul att se bilder från kursen! Lasse kom hem med exakt en bild och den var inte från bäcken. Gissar att alla slokande grenar säger en del om hur det kändes att försöka göra bilder i regnet😉 Ska bli intressant att se hur ditt landskapsfotograferande utvecklas framöver! Har redan förstått att kursen var givande.

    /Anna

    • Eriksson Thomas
      25 oktober 2010 kl. 21:20

      Vi fick i uppdrag att få in upprepelse i bilden. Enklast är då att fotografera rakt in i skogen då alltid är det något som upprepas.

      Du missade en bra kurs Anna.
      Hälsa Lasse, det var mycket givande för mig att se hans fina bilder.
      /Thomas

  2. 30 oktober 2010 kl. 8:45

    Jag tar åt mig! Dina bilder var också mycket uppskattade! Jag fick flera luckor i mitt kunnande tilltäppta! Uppdraget att skapa upprepning gjorde att min produktion blev exakt en bild! Skall inte nämna om jag gjorde den före eller efter vi fick nämnda uppdrag… jag hann bara göra en innan, sen var det kört!!!
    🙂 Lasse

    • Eriksson Thomas
      30 oktober 2010 kl. 12:37

      Men vilken bild Kvalitet vinner alltid över kvanitet!!
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

