Hem > Landskapsfotografi, Naturfoto > Landskapskurs bild 2

Landskapskurs bild 2

Mullsjö 23 Oktober. Nikon D300 med 35mm/2 med stativ. Avtonat gråfilter på förgrund.

Ännu en bild från landskapskursen.

Det är inte så trevligt att få det konstaterat att jag inte har utvecklas som fotograf på ett år men så är det.
Under förra årets kurs fick jag rådet av Terje att låta bilden ta tid och öka noggrannheten när bilden skannas av. I år fick jag samma råd och står då kvar på samma ställe som förra året. Troligtvis är det bristen på talang som nu dominerar och saknar man denna så är det svårt att komma vidare över en viss nivå, men jag får fortsätta arbeta med att överkomma det efter bästa förmåga.

Jag kom på under landskapskursen att jag behöver en dagsturyggsäck som bara tar en DLSR kamera, en kompakt och två optik med rengkläder och varmtröja. Så Jag skall undersöka vad som finns att köpa.

  1. 30 oktober 2010 kl. 8:31

    Den här bilden håller ju! Tror att Terjes typ av kommentar kan ha flera nivåer, vilket vill mena att du visst har avancerat – men att du fortfarande har problem med ett specifikt område. Jag fick samma utlåtande fast på ett annat område ju. Vi har våra svaga sidor, och det tar tid att arbeta bort dem, men arbetet står aldrig stilla. Kämpa på! I den här typen av bilder finns en styrka gör dig tycker åtminstone jag.

    🙂 Lasse

    • Eriksson Thomas
      30 oktober 2010 kl. 12:51

      Hej Lasse
      Det vore ju trevligt om man har något starkt område, jag har bara svagheter och har haft detta problem i hela mitt liv och i alla områden. Jag trodde att jag kunde bryta detta inom fotografi åtminstone, men det har inte lyckas ännu.

      Just nu föll jag tillbaka i gamla dåliga vanor igen efter besvikelsen och beställde en optik Nikkor 45mm/2.8 PC. Ett års slit med att ordna upp och hålla igen på utgifter gick åt skogen. Jag till och med stälde av bilen under hela året för att minska månadsutgifterna. Det var ju ren tur att jag aldrig gick makro kursen för då hadde han verkligen sågat mina bilder eftersom jag är ursusel på området och vad har jag köpt på mig då, en ny Nikkor 400mm/2.8?
      /Thomas

  2. 30 oktober 2010 kl. 8:35

    ‘Hos dig’ skall det vara. Min telefon har glapp i hjärnsonden.

    🙂 Lasse

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

