Hem > Landskapsfotografi, Naturfoto > Naturfotokurs bild 3

Naturfotokurs bild 3

Zorro, Mullsö. 23 Oktober. Nikon D300 med Zeiss 35mm/2 och stativ.

Jag har forfarande problem med via fläckar i blderna. Jag har svårt att se dessa när jag tar bilderna och det är en orsak till att jag inte kommer vidare som fotograf. Hur det skall lösas vet jag just nu inte men ett råd har jag fått av Oleg Novikov och det är enligt följande: ”There is only one way to get to a higher level: continue shooting as much as possible, as well as look at other people’s work as often as you can. It is always the case that we spend quite a long time on the ”plateau”, i.e. seemingly not improving
or growing much, but it is only a question of time when we start climbing and get to a higher level if we keep at it long enough”.

Slutsatts: Bilden lutar åt vänster motivmässigt Z-tecknet räcker ej till för att stabiilisera bilden.

  1. 27 oktober 2010 kl. 8:20

    Hej Thomas, vad roligt att gå kurs i Mullsjö igen, jag är lite avundssjuk.

    Den här bilden tillsammans med bildtexten blir ju helt underbar. 🙂

    • Eriksson Thomas
      27 oktober 2010 kl. 8:28

      Tack Karin
      Jag kan rekomendera kursen.
      Även om servicen vid bokninen är urursel.
      /Thomas

  2. 27 oktober 2010 kl. 18:09

    Det låter som ett bra råd, det lönar sig i längden att kämpa på! Tycker att du har fått fram en härlig känsla i denna bild, fin komposition mellan stenar och vatten.
    /Kerstin

    • Eriksson Thomas
      27 oktober 2010 kl. 18:59

      Tack Kerstin
      Någon utveckling vill man ju se så man inte förlorar hoppet.
      /Thomas

  3. 29 oktober 2010 kl. 23:55

    Förlora hoppet skall man aldrig göra! Det är ofta när man själv tycker man står stilla som man går framåt! Ibland kanske till och med resten av världen går bakåt.

    😉 Lasse

    • Eriksson Thomas
      30 oktober 2010 kl. 0:59

      Jag får se, det känns tunkt just nu
      /Thomas

      • 30 oktober 2010 kl. 8:18

        Du får släppa den tunga mentala ryggsäcken, ta på den lätta kameraryggan och gå ut och ha kul – Gör nåt du aldrig trodde du skulle göra! Du kan!!! Det vet jag. När du slappnar av kommer pangbilden.

        🙂 Lasse

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

