Hem > Landskapsfotografi, Naturfoto > Personlig Naturfoto bild 20

Personlig Naturfoto bild 20

Skogens Öga Tyresta National Park. Nikon D300 med Zeiss 18m/3.5. Trippelexponering. Digitalt rödfilter.
Ännu en bild till personlig natur fotokursen. Första ilden md Zeiss 18mm.

  1. 22 november 2010 kl. 19:30

    Du har verkligen hittat skogens öga!
    En sagolik bild med svärta och tyngd!
    Man får känslan av att man inte kan gå
    in, utan bara stå ”utanför” och betrakta ögat.
    Spännande bild!!

    //M

    • Eriksson Thomas
      23 november 2010 kl. 11:49

      Tack Malin,
      Biden blev bra och det var en av de fösta bilderna jag tog med Zeiss 18mm. Jag kommer arbeta med denna lins under resten av året tills jag kan linsen. Tyvärr saknar jag avtonat gråfilter som passar till linsen och kommer beställa detta först i januari. Jag kan inte använda Cokin då optiken har för stor diameter så jag måste köpa en sats Lee med filterhållare och vanliga gråfilter. Jag håller med dig svärtan är bra och jag skall försöka återskapa denna i flera bilder.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

