Hem > Landskapsfotografi, Naturfoto > Personlig Naturfoto bild 21

Personlig Naturfoto bild 21

Trekanten. Tyrsta Nationalpark. Panasonic LX5. Trippelexponering. Digitallt rödfilter.

Ännu en bild till kursen i November.

  1. 06 november 2010 kl. 23:01

    Någon gång skall jag göra ett besök i Tyresta Nationalpark! Har bara sett vackra bilder därifrån… dina bilder Thomas!

    🙂 Lasse

    • Eriksson Thomas
      07 november 2010 kl. 15:42

      Tack Lasse.
      Jag måste säga att du har en rafinerad smak men det kan jag ju se på dina egna bilder. Det är inte många som uppskattar denna typ av bilder utan för konst kretsarna, om ens dessa.

      Jag arbetar mest med att lära mig fototeknik just nu. Det blir inte så mycket medvetet fotograferande och så ofta då det är rörigt just nu. Jag pendlar mellan det personliga fotograferandet och det öppna landskapet. Att fotografera i skog har jag arbetat med sedan jag gick en kurs i Grövelsjön för 9 år sedan och fick det i läxa av Terje H, Om jag får använda multiexponeringstekniken så känns det som jag börjar behärska detta område. Öppna landskap är en annan sak och jag kommer att kämpa med detta under hela nästa år. Vet just nu inte hur jag skall komma vidare där men jag har sneglat på din, Terje och Malins bilder tagna genom reflektioner, rörelse oskärpa och speglingar och det kan vara ett sätt för mig att få kontroll på motivområdet.

      Klasiska landskaps bilder klarar jag inte av då jag nog är för lat och har svårt att komma iväg till rätt ställe i rätt ljus och lägga ned tillräckligt med tid att berabeta motivet till bilden sitter, men jag skall träna på det också.

      Rent teknikmässigt så har jag börjat titta på vilket system med avtonade gråfilter jag kommer att använda som kompliment till Cokin och det lutar mot Lee. Jag kommer under nästa år skaffa avtonade grå filter till Zeiss 18mm linsen och sedan till 14-24 linsen. Annars är det ny Laptopp som gäller. Ingen annat teknikinköp tillåts.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

