Hem > Naturfoto, Skogsbild > Personlig Naturfoto bild 23

Personlig Naturfoto bild 23

Bäck fortsätter på andra sidan sjön. Tyresta Nationalpark. Nikon D300 med Zeiss 18mm/3.5 på frihand och trippelexponering. Bilden är tagen lördagen 6 November. Använt digital rödfilter vid konvertering till sv/v i PS. Kanter är nedtonade med digitallt avtonat gråfilter. Bild är beskuren i nederkant för att få mer koncentration på grönskan..

Jag har nu snart gått runt den andra leden i Tyresta och kommer då fotsätta med nästa led vilken är ännu längre än dennas 5 km. Bilden är tagen till Personlig Naturfotokurs som går i November.

Kategorier:Naturfoto, Skogsbild
  1. 08 november 2010 kl. 0:15

    Riktigt skön bild! Gillar att gräsplätten till höger framträder i ljusstyrka, och att trädstammarna känns så diffusa och transparenta. Grattis! Kanonbild!
    🙂 Lasse

    • Thomas Eriksson
      08 november 2010 kl. 10:04

      Oj, tack Lasse för den trevliga kommentaren.
      Jag gillar den täta skogen i bakgrunden och det var därför jag tog bilden, men jag tycker att den saknar något i förgrunden och det kan bero på att jag är ovan med kraftig vidvikel, vilka förstorar upp förgrunderna. Det blev lite bättre när jag beskar bilden i underkant men kan dock inte beskära mer då den isåfall tappar djupkänslan. Knaske en sten i vattnet hadde förbättrat bilden då min föredömme William Turner ofta lade något där, men jag tycker att den fungerar som den är. samtidigt är det modärnt med tomma förgrunder.
      /Thomas

  2. 14 november 2010 kl. 8:52

    En bild som fastnar… jag gillar framförallt känslan i bilden, lite lugn och romantisk men samtidigt med mystik… En kanonbild som jag antar att jag får se nästa helg!!!
    /MarieG

    • Eriksson Thomas
      14 november 2010 kl. 18:14

      Marie
      Tack för den fina kommentaren. Jo jag tar nog med den. Jag ser fram emot dina bilder på kursen också.

      Skall ladda in bilderna från kameran som jag tog i dag. Rena personliga Naturfotobilder där jag experimenterar med rörelse och dubbelexponering i dåligt ljus.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

