Hem > Landskapsfotografi, Naturfoto > Personlig Naturfoto bild 25

Personlig Naturfoto bild 25

Kråkfötter på is. Tyresta Nationalpark. 14 december. Nkon D300 med 18mm/3.5.

Bild är tagen till kurs i personlig naturfoto.

  1. 15 november 2010 kl. 17:38

    Riktigt bra bild! Här har du hittat ett riktigt spännande mönster att jobba med. Fint! Skönt blåaktig ton oxå.

    • Eriksson Thomas
      15 november 2010 kl. 18:03

      Tack Åke
      Thomas

  2. 15 november 2010 kl. 22:30

    Har missat flera av dina senaste bilder under veckan som gått ser jag. Fastnade för mönstren ”stjärfallen” i isen tillsammans med blåtonen.

    /Anna

    • Eriksson Thomas
      15 november 2010 kl. 22:32

      Tack Anna
      Har inte varit så aktiv själv under senaste tiden
      /Thomas

  3. margareta ståhl
    16 november 2010 kl. 0:36

    Så fint och vilket spännande stjärnmönster!
    /Margareta

    • Eriksson Thomas
      16 november 2010 kl. 17:32

      Tack Margareta
      Synd att jag inte hadde en normal på kameran så jag kom lite närmare. Men det fick gå med vidvinkeln. Mönstrerna var intressanta. Jag har aldrig sätt dessa förut.
      /Thomas

      • margareta ståhl
        25 november 2010 kl. 14:15

        Jag tycker att den här bilden är bra som helhet precis så som du valde att göra den. För mig som betraktare förmedlar den en speciell känsla. Stjärnorna blir det där speciella som gör att jag tittar vidare i bilden.
        /Margareta

  4. 20 november 2010 kl. 21:48

    Den här var väldigt intressant. Får mig att tänka att det är Rorschach-fläckar utlagda på den blå isen. /Mathias

    • Eriksson Thomas
      21 november 2010 kl. 22:43

      Tack Mathias
      Jag har börjat se dessa fläckar överallt nu så det kanske är dacs att ta testen.
      /Thomas

  5. 22 november 2010 kl. 15:17

    Den här bilden gillar jag verkligen jättemycket! Fantastiska stjärnor som jag associerar med blommor. Sedan älskar jag färgerna i den här bilden.
    Kul att träffa dig igen i helgen, jag gillar dig!

    /Karin

    • Eriksson Thomas
      24 november 2010 kl. 10:38

      Tack Karin
      Jag är lite osäker själv vad jag vill med bilden. Den är ju rent visuell och har inte någon konstnärligt djup vad jag kan förstå.
      Men en bild behöver ju inte ha en tung interlektuell överbyggnad för att fungera.
      Hursomhälls tycker jag den är läcker och laddade därför upp den på bloggen.
      Det var trevligt att träffa dig igen och jag är imponerad av hur mycket du har utvecklas konstnärligt sedan sommar kursen.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

