Hem > Naturfoto > Minimalistisk Naturfoto bild 1

Minimalistisk Naturfoto bild 1


Strån i snö. Sollentuna 12 december. Panasonic LX5. Konverterad till Sv/v i Photoshop.
Den första bilden i en serie Minimalistisk landskap/naturfoto som är tagen som svar på en läxa från Terje Hellesö som jag fick i återbesöket i Personligt Naturfoto.

Jag slarvade med exponeringen och skall tänka på att ljusa upp bilden ett steg vid fotograferande i snö för att få den vit.

Bildserien är påverkad av rysk modernism, speciellt Kazimir Malevich.

Kategorier:Naturfoto
  1. 15 december 2010 kl. 10:49

    Hej
    En fin bild i sin enkla uppbyggnad! Två står raka en är lite bruten men inte sänkt i snö utan med chans att ta sig upp när det blir varmt
    Så tolkar jag bilden

    • Eriksson Thomas
      15 december 2010 kl. 16:10

      Tack Kristina,
      för din fina återkoppling.
      Din tolkning är mycket bättre än min egen ansatts då jag tog bilden. Jag arbetade mest med symetri och att få en rörelse i det kvadratiska formatet. Jag har en kompakt kamera där jag kan ställa in bildformatet och jag tycker att dessa minimalistiska bilder passar bra i det kvadratiska formatet.
      /Thomas

  2. Kristina Eriksson
    19 december 2010 kl. 15:25

    Ja det är spännande med kvadratiskt format. Skall försöka testa
    Kristina

    • Eriksson Thomas
      19 december 2010 kl. 16:53

      Det är bara att kroppa bilden
      /Thomas

  3. 21 december 2010 kl. 10:34

    Tre olika individer, tre uttryck. Enkel men så talande! Riktigt bra!!

    //M

    • Eriksson Thomas
      21 december 2010 kl. 11:31

      Tack Malin
      Thomas

  4. 27 december 2010 kl. 20:54

    precis… tresamhet – i skön komposition, med ett litet budskap.

    🙂 Lasse

    • Eriksson Thomas
      27 december 2010 kl. 21:11

      Jag fattar inte vad ni ser i denna bild.
      Som vanligt har jag missat något viktigt. Jag tog denna bild som uppvärmning för en portfolio av minimalistiska bilder. Inte så konstigt att jag aldrig får till en utställning om jag inte en kan välja ut de intressanta bilderna
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

