Hem > Berättande billd > Minimalistisk bild 3

Minimalistisk bild 3

Barnlöshet. Sollentuna 19 December. Panasonic LX5.

Centrerad bild för att få ett tydligare centralperspektiv. Blir bilden starkare? Efter några dagar funderingar så tycker jag att den centrerade, beskurna bilden stärker temat och förankrar bilden i dess symetri.

Jag fortsätter att träna på minimalistiska bilder. Detta är ingen naturbild men jag antar att den är minimalistisk. Jag tror att den har varit effektivare om mer av omgivningen har kommit med men då tappar jag det minimalistiska. Jag undviker dessa direkta bilder och har velat ha en mera icke centrerad bild.

Kategorier:Berättande billd
  1. 20 december 2010 kl. 21:54

    Centrerat kan ju också funka, allra helst när det är en grafisk bild eller mönster man vill få fram. Som här! Bra bild tycker jag!

    • Eriksson Thomas
      20 december 2010 kl. 22:53

      Tack
      Den kan bli ännu mer centrerad om jag beskär i högerkanten
      Thomas

  2. 22 december 2010 kl. 16:39

    Verkligen en ödebild där man undrar vad som händer! Fin!
    Grattis förresten till din bubblare!
    Ha en go Julhelg!

    • Thomas Eriksson
      22 december 2010 kl. 16:56

      Tack Kristina
      Ha en glad Jul och Gott nytt år själv.
      Trodde inte bilden skulle bli en bubblare men jag får satsa mera på nästa inlämning.
      /Thomas

  3. 24 december 2010 kl. 0:08

    Dyker in här och önskar dig en God Jul och ett Gott Nytt FOTOÅr!

    Bilden; jag tolkar den som en barndom som blev aldrig fick bli en barndom. En stark bild…

    • Eriksson Thomas
      24 december 2010 kl. 2:25

      Tack Malin
      Jag önskar dig det samma. Det är en stark tolkning som du gör.

      Det har varit ett bra år för mig och jag har kommit en bit på min utveckling som fotograf. Jag har kommit igång med att arbeta i temor och projektform och jag fotograferar regelbundet. Jag använder mig nu av av portfolio principen för att fokusera på iden bakom temat och höja bildernas tekniska och konstnärliga kvalitet.

      Men det saknas två viktiga hörnstenar hos mitt fotograferande och de är dels en osäkerhet i urvalet av de bilder som jag väljer att visa och tävla med. Den andra är mer bekymmersamt och det är att jag fortfarande fotograferar för byrålådan. Det händer ju inget med bilderna när jag väl har tagit dem och bearbetat dem i PS. Jag måste komma loss med att skriva artiklar och få bilderna publicerade i åtminstone Biofoto. Jag måste skriva ut bilder och ställa ut dem. Innan detta sker tycker jag att jag fortfarande är fast i utvecklingen med risk för att jag tröttar och ingen riktig bildskapare.

      Jag hoppas du får en trevlig helg och det skall bli intressanmt att följa dig i din fortsatta fotograferande under nästa år. Jag lär mig mycket av dina bilder och dina kommentarer.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

