Hem > Naturfoto > Minimalistisk naturfoto bild 5

Minimalistisk naturfoto bild 5


Viljestark, Sollentuna 26 December. Panasonic LX5.


Beskuren Bild

Den beskurna bilden känns trängre än den kvadratiska som jag tycker känns mer öppen. Skall man stärka bilden tema och om jag väljer frihet som huvudtema så väljer jag den kvadratiska bilden . Om jag däremot vill stärka deltemat instängdhet, fången så tycker jag den beskurna bilden stärker det temat.

Naturen är stark och tuktas inte lätt. Hur mycket man försöker att stänga in, karakterisera och sätta in i smala fack så reser sig den igen. Det kanske är en egenskap man skall vara rädd om, förvalta och tillägna sig själv.

Kategorier:Naturfoto
  1. 27 december 2010 kl. 14:45

    Detta är en snygg, minimalistisk bild som jag gillar!
    /Birgitta

    • Eriksson Thomas
      27 december 2010 kl. 17:12

      Tack Birgitta
      Du tycker inte att underdelen stör?
      Har funderingar på att ta bort en del av snöremsan i bilden underkant men då tappar jag det kvadratiska formatet.
      /Thomas

  2. 28 december 2010 kl. 10:12

    Klockren illustration av det du beskriver, hur de olika utsnitten verkligen ger olika känslor. /Mathias

    • Eriksson Thomas
      28 december 2010 kl. 18:29

      Tack Mathias
      I bland tänker man långsamt och då hjälper det att skriva ner tankarna för att få det utrett. Bloggen fungerar mycket bra som anteckningsbok.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

