Hem > Naturfoto > Minimalistisk naturfoto bild 7

Minimalistisk naturfoto bild 7


Löv. Sollentuna 26 December. Panasonic LX5.


Del förstoring av själken för att visa Arkefackter efter intern skärpning av Panasonic LX5 i RAW format.

Jag ser arkefackter i LX5 Raw fil så den verka skärpa bilden även i detta format. Det tycker jag inte om, så jag kommer att laborera med kameran för att se om detta minskas och kommer också byta ut Panasonic mot en bättre kompaktkamera med halvformat sensor. Innan jag gör detta så finns fullformat DSLR på köpelistan som skall sparas i hop till efter det jag har köpt en ny laptop och Lee ND filter till 18mm linsen. Typisk att det skall vara så svårt att hitta en bra kompaktkamera. Det verkar svårare att göra en bra kompakt än att göra en systemkamera, eller så fuskar tillverkarna mera med kompakt kamerorna för att hålla ned priset. Det är dags att skämmas Panasonic.

Kategorier:Naturfoto
  1. 27 december 2010 kl. 19:57

    Grafiskt och riktigt snyggt! Gott Nytt Fotoår önskar jag dig!
    /Kerstin

    • Eriksson Thomas
      27 december 2010 kl. 20:04

      Tack Kerstin
      Jag önskar dig ett got nytt år och god fortsättning
      /Thomas

  2. 27 december 2010 kl. 20:49

    Skall du ha lektioner av mig? Pytt! Jag behöver lektioner av dig Thomas! Här är minimalism på hög nivå!

    🙂 Lasse

    • Eriksson Thomas
      27 december 2010 kl. 21:06

      Kanske det men inte lika intressant som din sista bild.
      Där får jag nog skärpa till mig ordentligt om jag skall matcha dina bilder. Fast det är ju det som gör det intressant om man också kan utveckla sitt bildspråk. Jag får nog sno ditt tänk igen på den bilden. Det är ju andra eller tredje gången som jag skäl dina ideer.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

