Hem > Naturfoto > Minimalistisk naturfoto bild 14

Minimalistisk naturfoto bild 14


Död höst. Sollentuna 2010–12-11. Panasonic LX5.

Jag fick ett positivt svar från sjukgymnasten. Inga större skador utan ett träningsprogram på 4 månader kommer att ge mig stabiliteten tillbaka. Träningsprogrammet flyter på och jag gick med i friskiss och svettis för att få ytterliggare balansträning.

Jag ger nu officiellt upp försöken med att få till en enskild dag med Terje Hellesö. Det är bara att inse att get aldrig kommer komma att inträffa. Jag drar nu också ned på fotograferandet på grund av obefintlig utveckling till en för stor kostnad.

Kategorier:Naturfoto
  1. 20 januari 2011 kl. 16:58

    Först, skönt att du fått positiva besked från sjukgymnast! Hoppas att allt ordnar sig!

    Bilden, den är sagolikt bra Thomas! Har gått igenom dina minimalistiska bilder här och du visar verkligen att du lyckats med din läxa, många gånger dessutom! Att du drar ner på ditt fotograferande är mindre positivt att läsa!!

    Ha det gott Thomas!!

    • 20 januari 2011 kl. 18:49

      Tack Malin,
      Det ordnar sig nog om jag inte vrickar foten igen. Just nu håller jag på att åter lära mig regelbundenhet i träningen. Jag tränar nu 2 ggr i veckan och hoppas kunna lägga till ett pass till. Det tar nog någon månad innan det känns naturligt. Så jag hoppas kunna komma igång med jogging snart så jag är i form till midnattsloppet i Augsti och vandringar i fjäll och skog under våren.

      Man kommer ju till en gräns då man måste bestämma sig om man skall lägga ner med energi för att bli bättre eller om det är dags att sluta. Jag la i en överväxel för två år sedan och nu känns det som jag inte kommer längre utan att lägga ännu mera tid och pengar på fotografering, vilket ekonomin inte tillåter.

      Skall jag komma vidare nu så måste jag börja med utställningar, artiklar osv, vilket känns avlägset.

      Jag fortsätter i alla fall på de tre läxor som jag har kvar att avsluta och gör 30 bilder per läxa.
      /Thomas

  2. 20 januari 2011 kl. 23:17

    Stilig bild det här! Du tycker säkert jag pangar din kategorisering, men jag ser ditt namn skrivet med stora bokstäver över denna bilden… d.v.s. detta är även en personlig naturbild. Du får fundera över det där med att strikt kategorisera dina bilder… tror kanske det gör det onödigt svårt.

    Det är ju ditt beslut, men jag tror inte du behöver lägga ner mer pengar för att fortsätta fotografera. Använd det du redan har, då kostar fortsättningen bara tid, och det är en prioriteringsfråga. Bilderna blir inte bättre för att du spenderar en massa pengar, tvärtom.

    Dina övriga projekt återspeglar ju en önskan att helst få fortsätta med foto… så slappna av, och släpp efter lite på regler etc. Edward Weston sade ungefär ”att konsultera kompositionsreglerna varje gång man står i begrepp att ta en bild är ungefär som att konsultera tyngdlagen varje gång man skall ta ett steg”
    🙂 Lasse

    • Eriksson Thomas
      21 januari 2011 kl. 12:39

      Hej Lars,
      Tja, jag vet inte vad jag skall svara på detta.
      Du har ju kommit långt i ditt fotograferande och har haft utställningar och vistass i rätta cirklar. Själv kommer jag nog aldrig upp till din nivå och då måste jag ju ifråga setta vad jag håller på med?

      Även om man inte tar fotografering på alvar så kostar det mycket att ta fram bilder, gradera upp laptoppar och fasta datorer osv och varför skall jag hålla på med något om jag inte tar det på fullaste alvar?

      Om jag skall jag fortsätta så kan jag inte hålla på att fotografera för byrolådan utan måste komma vidare. Detta hadde jag hoppas att Terje kunde hjälpa mig med men det är inte realistiskt längre.

      /Thomas

  3. 25 januari 2011 kl. 21:25

    Riktigt bra bild!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

