Hem > Detaljer, Naturfoto > Minimalistisk naturfoto bild 28

Minimalistisk naturfoto bild 28


Löv. Sollentuna 27 Febuari. Panasonic LX5. Har lagt till gausisk okärpa på bakgrunden för att få slätare vit yta.

Bilden är inte riktigt skarp. Konceptet var bra men utförandet är sämre.<a href="https://thomasleriksson.files.wordpress.com

Kategorier:Detaljer, Naturfoto
  1. 01 mars 2011 kl. 19:10

    Ja, det här var verkligen minimalistiskt! Gillar lövets form och placeringen i bilden, tycker inte det gör något att det inte är helt skarp.
    /Kerstin

    • Eriksson Thomas
      02 mars 2011 kl. 20:50

      Tack Kerstin,
      Jag har ett gammalt problem med att ta oskarpa bilder när jag vill ha skarpa. Jag får arbeta mera med detta. Jag har inget problem med oskarpa bilder om det var så jag bestämde att de skulle vara så. Utan de är de ofrivilliga som iriterar mig.
      /Thomas

  2. 05 mars 2011 kl. 8:25

    Du går från klarhet till klarhet i ditt bildskapande. Och det med minimalistisk naturfoto har du verkligen lyckats arbeta dig fram till!

    Riktigt bra bild detta Thomas, och ett flertal riktigt bra bilder du har lagt ut på sistone! 🙂

    • Eriksson Thomas
      05 mars 2011 kl. 17:23

      Tack Terje,
      Kanske inte minimalistisk på alla bilder i serien. Men jag har två bilder till att ta innan serien skall avslutas, så jag får skärpa till mig på dessa bilder.
      Därefter blir det 30 bilder med siluetter.
      /Thomas

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

